La orele 11:00 și 17:00 scade GLICEMIA și atunci corpul are nevoie de o mică GUSTARE – dr. Mihaela Bilic

Nutriționistul Mihaela Bilic, adepta unei alimentații românești dar cumpătate, fără excese, spune că dieta noastră trebuie adaptată nevoilor organismului, ținând însă cont și de anumiți factori externi, precum momentul zilei, anotimpul, nivelul de lumină și temperatură.

Corpul uman este o „mașinărie” uimitoare. El merge brici dacă știm să îl alimentăm la timp. Dr. Mihaela Bilic spune că organismul are nevoie de un program stabil de mese, deoarece el însuși este, prin natura lui, extrem de bine reglat.

Totul este foarte bine controlat în corp. La primele ore ale dimineții, el secretă hormoni de trezire, care au scopul de a pregăti celulele și sistemele pentru activitățile zilnice.

Trebuie să știm nu doar ce și cât, ci și CÂND trebuie să mâncăm

De aceea trebuie să știm când, cât și ce să mâncăm. Este esențial să păstrăm ritmicitatea celor 3 mese principale și a celor 2 gustări între mese pentru a oferi organismului echilibrul și stabilitatea de care are nevoie.

„Avem nevoie de 3 mese principale și de 2 gustări”. Ca regulă generală, trebuie să reținem că micul-dejun și prânzul trebuie să fie mai bogate în calorii, pentru a susține activitatea corpului, iar cina trebuie să fie mai ușoară.

Digestia alimentelor consumate durează în jur de 3-4 ore. De aceea este necesar să facem pauze de câteva ore între mese și să mâncăm la o distanță de circa 5-6 ore.

Care este rolul gustărilor

Cele 2 gustări se iau de regulă la orele 11:00 și 17:00, nu în mod întâmplător. Acestea sunt momentele din zi în care corpul secretă insulina, care determină scăderea glicemiei. De aceea organismul „cere o mică gustare”.

Ultima masă a zilei trebuie să fie cât mai ușoară și cât mai devreme, deoarece spre seară metabolismul încetinește. Sunt eliberați hormoni care induc o stare de liniște și ne pregătesc pentru somn și refacere.

Idei de gustări recomandate de Mihaela Bilic

Nu este suficient să știm când trebuie servite gustările, ci trebuie să știm și care sunt cele mai bune alegeri. Nutriționistul Mihaela Bilic ne oferă câteva sugestii în acest sens:

• 1 mână de fructe uscate oleaginoase, precum nuci, alune, migdale, fistic, arahide (fără coajă);

• 1 mână de semințe (pot fi de floarea-soarelui, de dovleac, de cânepă) cu coajă;

• 25 g (1 cub) de brânză franțuzească și 10 boabe de strugure;

• 1 cub de telemea cu 1 felie de pepene roșu sau 1 roșie;

• 5 morcovi cruzi, tăiați fâșii subțiri serviți cu 2 linguri de sos de iaurt cu castraveți și usturoi (tzatziki); morcovii se pot înlocui cu tije de apio, fâșii de ardei gras, gulii sau alte legume;

• 10 măsline negre sau 15 măsline verzi (fără umplutură)

• 6 roșii cherry și 2 biscuiți uscați (crackers) unși cu cremă de brânză

Dr. Mihaela Bilic spune că se pot consuma la gustare inclusiv pufuleți, chipsuri de porumb (tortillas), popcorn simplu sau fulgi de porumb fără zahăr.

Cumpără de aici gustări sănătoase:

Surse:

1. Mihaela Bilic, „Dieta după anotimpuri”: http://www.mihaelabilic.ro/dieta-dupa-anotimpuri/
2. Știri de Cluj, „Dieta Bilic: Sugestii de Gustări din dieta Mihaela Bilic”: https://www.stiridecluj.ro/sanatate/dieta-bilic-sugestii-de-gustari-din-dieta-mihaela-bilic
3. Revista Teo, „Care sunt cele mai sănătoase gustări, potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic”: https://www.revistateo.ro/health/care-sunt-cele-mai-sanatoase-gustari-potrivit-medicului-nutritionist-mihaela-bilic-199414/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Pe bune?
    Gustari intre mese?!
    Ce ce nu i inveti ca starea ideala a corpului uman este mancare o data la 24 de ore?
    Ca deesteapta esti, chiar prea,

  2. Asa mi-a spus si mie medicul …doi biscuiti ,sau un fruct ,un iaurt mic etc.La mesele principale insa ,mancare putina .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.