CAȘCAVAL dietetic pentru curele de SLĂBIRE – rețetă și beneficii

Cașcavalul este un sortiment de brânză foarte popular și îndrăgit, la care renunțăm cu greu atunci când ținem cură de slăbire sau trebuie să reducem consumul de calorii din dietă.

O idee bună este să preparăm acest produs în casă, din lactate cu un conținut redus de grăsimi. De ce nu trebuie să renunțăm complet la cașcaval, chiar dacă ținem cură de slăbire? Pentru că acest tip de brânză conține mulți nutrienți valoroși:

Cascaval dietetic reteta de casa

– 72% din doza zilnică recomandată de calciu
– 51% din doza de fosfor
– 22% din vitamina B2
– 21% din zinc
– 20% din vitamina A
– 20% din seleniu
– 14% din vitamina B12
– 7% din magneziu
– 5% din acid folic
– câte 4% din vitaminele B5 și B6
– 4% din fier
– câte 3% din vitaminele D și K
– 25 g de proteine

Produsele bogate în proteine, precum cașcavalul, îmbunătățesc sațietatea și reduc poftele alimentare sau apetitul. Totodată, ajută la creșterea masei corporale slabe și păstrarea acesteia în timpul curelor de slăbire.

Totodată, conținutul bogat în calciu al cașcavalului îl face util în alimentația persoanelor care necesită îngrijiri speciale la capitolul oase și mușchi.

Cașcaval dietetic – rețetă

Ingrediente

• 1 litri de lapte slab
• 500 g de telemea slabă
• 2 ouă
• 1 linguriță de bicarbonat de sodiu
• sare, piper și/sau alte condimente/mirodenii
• opțional turmeric, pentru culoare

Preparare

Laptele trebuie să aibă o concentrație maximă de 3,5% grăsime, iar telemeaua cel mult 12% grăsime. Cu cât mai slabe sunt lactatele folosite la această rețetă, cu atât mai bine. De asemenea, telemeaua trebuie să aibă un conținut redus de sodiu (sare).

Dați telemeaua pe răzătoarea cu găuri mici, într-un bol. Puneți laptele la fiert într-o cratiță. Când ajunge la punctul de fierbere, adăugați telemeaua răzuită și amestecați cu o lingură de lemn. După circa 3 minute, veți vedea că brânza începe să se coaguleze, adică să se separeu de zer.

În acest moment, stingeți focul și turnați conținutul printr-o sită deasă, sau preferabil, printr-o pânză de tifon des. Așezați sita sau tifonul deasupra unui vas mare și lăsați brânza să se scurgă.

După ce s-a scurs tot excesul de zer, transferați brânza compactă obținută într-un bol și pasați-o cu o furculiță. Sau o puteți da pe răzătoare. Important este să o mărunțiți bine. Adăugați ouăle, sarea, piperul (gustați) și amestecați.

Puneți din nou brânza pe foc, de această dată într-o tigaie sau cratiță anti-aderentă (de care nu se lipește). Când brânza începe să se întindă (devine elastică), adăugați bicarbonatul stins cu puțin oțet și turmericul, dacă folosiți. Omogenizați și opriți focul.

Citește și „CAȘCAVAL” vegetal, din SEMINȚE de floarea-soarelui

Transferați compoziția în formele dorite și lăsați-o să stea în frigider cel puțin 30 de minute, preferabil peste noapte, pentru a se închega bine. Se taie felii și se servește după plac.

100 de grame din acest cașcaval de casă are doar 168 de calorii. Comparativ cu cel din comerț, care are 400 de calorii per suta de grame, acesta este cu siguranță un cașcaval dietetic, și o alternativă bună de luat în considerare de cei care vor să slăbească. În cazul cașcavalului din comerț, 298 de calorii provin din grăsimi.

Cumpără de aici suplimente care ajută la slăbit:

Surse bibliografice:

1. Michael Joseph -A, Cheddar Cheese 101: Nutrition Facts and Health Benefits, Nutrition Advance: https://www.nutritionadvance.com/cheddar-cheese-nutrition/
2. Calorie King, How many calories in Cheddar Cheese: https://www.calorieking.com/foods/calories-in-cheese-cheddar-cheese_f-ZmlkPTEwMDk.html
3. Rețete Dietetice, Cașcaval dietetic: https://www.facebook.com/Re%C8%9Bete-Dietetice-2124718291085516/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.