Cum pot SLĂBI femeile cu silueta „PARĂ” – dr. Mihaela Bilic

Poate că nu v-ați gândit niciodată la acest lucru, dar fiecare dintre noi avem un anumit tip de siluetă cu care ne naștem. Experții în sănătate au identificat câteva șabloane în baza cărora pot face predicții legate de anumite boli și factori de risc.

Cel mai des, forma corpului este pusă în strânsă legătură cu predispoziția la îngrășare sau obezitate.

Forma para – sfaturi pentru slabit: www.irishnews.com

Cele mai cunoscute tipuri de siluetă feminină sunt forma „măr” și forma „pară”. Femeile cu corpul în formă de pară, cunoscută și sub numele de formă „ginoidă”, au o siluetă foarte feminină, caracterizată prin:

talie subțire
– umeri mici
– sâni bine reprezentați

În cazul lor, cea mai mare cantitate de grăsime este distribuită în partea de jos a corpului, mai precis pe șolduri și pe coapse. Nutriționistul Mihaela Bilic susține că acest lucru are un scop extrem de important, și anume perpetuarea speciei. Grăsimea acumulată în aceste regiuni ale corpului sunt necesare în perioada de sarcină și alăptare.

Comparativ cu forma „măr”, femeile cu silueta „pară” au un risc mai mic de a suferi de diabet și afecțiuni cardiovasculare. Au însă mai des probleme cu circulația sângelui și drenajul limfatic. Suferă adesea de retenție de apă în corp și celulită.

Citește și Femeile cu CORPUL în formă de MĂR (talia mare) au un risc mai mare de ATAC de CORD

Un alt dezavantaj major este faptul că aceste femei întâmpină dificultăți în ceea ce privește efortul de a pierde în greutate. Grăsimea acumulată pe șolduri și pe coapse pur și simplu „nu răspunde” la strategiile de slăbit. Femeile cu forma „pară” slăbesc cel mai mult în partea superioară a corpului, de la talie în sus: abdomen, sâni și față.

5 reguli alimentare pentru femeile cu silueta „pară”

Întrucât șoldurile și coapsele pot strica armonia acestui tip de siluetă și aspectul ei feminin, femeile din această categorie trebuie să evite acumularea de kilograme în plus.

Ele trebuie să cunoască de asemenea câteva reguli importante legate de dietă și stil de viață, pentru a se menține sănătoase.

1. CONSUMAȚI MAI PUȚINĂ SARE

În acest scop, se recomandă limitarea consumului de mezeluri, semipreparate, afumături, brânzeturi, conserve și produsele din comerț cu adaos de sare.

2. MÂNCAȚI MAI MULTE LEGUME, VERDEȚURI ȘI FRUCTE

Aceste alimente conțin multe fibre. Sunt în mod deosebit bogate în potasiu, un mineral care ajută la combaterea retenției de lichide din corp.

3. ALEGEȚI PROTEINE SLABE

La capitolul proteine puteți opta pentru carne de pui fără piele și grăsime, lactate degresate, pește slab, ouă, leguminoase, nuci și semințe. Proteinele slabe nu se transformă în depozite de grăsime. În plus, ajută la accelerarea metabolismului.

4. UITAȚI DE DULCIURI ȘI DE ZAHĂR

Dulciurile sunt bogate în calorii, care se depun direct pe șolduri și pe coapse. Le puteți înlocui cu alimente care conțin glucide lente, precum pâine, cereale, paste, orez, mazăre, fasole. Acestea cresc și mențin sațietatea, și totodată reduc apetitul pentru dulce. Conțin minerale importante: seleniu, fosfor, zinc, calciu, fier.

5. BEȚI CÂT DE MULTE LICHIDE

Deși sunt ca un sfat clișeistic, femeile cu forma „pară” trebuie să își asigure un consum substanțial pe parcursul zilei de apă, ceaiuri, supe și ciorbe, care să ajute la o eliminare cât mai rapidă și optimă a toxinelor.

5 obiceiuri obligatorii

Dr. Mihaela Bilic le oferă femeilor cu silueta „pară” și câteva reguli obligatorii de aplicat pentru a le ușura efortul de a slăbi.

1. BĂLĂCIȚI-VĂ CÂT MAI DES

Mersul prin apă (până la talie) și înotul ajută la tonifierea jumătății inferioare a corpului. În consecință, se îmbunătățește circulația sangvină problematică, întoarcerea venoasă, se reduc depozitele de grăsime și celulita.

2. FACEȚI MAI DES MASAJ

Orice fel de masaj – fie pentru tonifierea corpului, fie pentru drenaj limfatic – este util în eliminarea toxinelor și a excesului de lichide din țesuturi. Masarea zonelor critice ale acestui tip de siluetă intensifică circulația și contribuie la reducerea țesutului gras (adipos).

3. DUȘURI RAPIDE ÎN LOC DE BĂI CU APĂ FIERBINTE

Pentru femeile cu corpul în formă de pară pot fi mai utile dușurile rapide, finalizate cu un jet scurt de apă rece decât băile fierbinți, întrucât ele stimulează circulația sangvină.

4. MIȘCARE, MIȘCARE, MIȘCARE

Depunerile de grăsime din zona coapselor și a șoldurilor se pot elimina doar prin mai mult sport. Faceți activitate fizică de intensitate medie pe durate lungi de timp (de la 20 de minute în sus), pentru a ajuta corpul să ardă grăsimile (lipidele).

5. PURTAȚI HAINE LEJERE

Nu este un sfat care ține de estetică, ci de sănătate. Hainele mulate, strânse pe talie, papucii înalți și strâmți nu fac decât să afecteze venele și circulația. Purtați ciorapi favorabili pentru circulație. Mersul pe jos cât mai des, pentru a îmbunătăți drenajul limfatic.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Sursă: Dr. Mihaela Bilic, „Tipuri de siluetă feminină”, Sănătatea are Gust – Ghid pentru slăbit, Editura Curtea Veche Publishing, București, 2015, pp. 26-27

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.