Cele mai eficiente ALIMENTE pentru scăderea în GREUTATE

Autor: Ana-Maria Postolache

În general, o dietă sănătoasă ne poate feri de creșterea anormală a greutății corporale. Consumul de fructe, legume, verdețuri, cereale integrale și alte alimente vegetale cu un aport caloric redus este esențial în acest sens.

Însă există anumite alimente care îi pot ajuta pe supraponderali să dea jos excesul de kilograme, fără să își pună în pericol sănătatea. Venim în ajutorul lor cu o listă generoasă de alimente care s-au dovedit cele mai eficiente în scăderea greutății corporale și lupta cu obezitatea.

Top 20 alimente pentru slabit

20 de alimente care ajută la slăbit

• Salata verde – săracă în calorii și bogată în vitamina C, vitamina K, beta-caroten, acid folic, crom și mangan, este ideală pentru dietele de slăbire; cromul ajută la creșterea și menținerea masei corporale și la pierderea grăsimii, în asociere cu un program regulat de mișcare fizică, prin faptul că îmbunătățește sensibilitatea la insulină.

• Grepfrutul – acest fruct citric este adesea recomandat în curele de slăbire; un studiu din 2004, realizat la Clinica Scripps din La Jolla, a arătat că jumătate de grepfrut proaspăt, consumat înainte de masă ajută la scăderea în greutate.

• Cayenne și ardeii iuți – studiile au arătat că principalul compus din cayenne și ardeii iuți (capsaicina) crește producția de căldură a corpului (termogeneza) și implicit rata de ardere a carbohidraților și grăsimilor cu 25%; capsaicina reduce apetitul și aportul de calorii din mesele ulterioare.

• Ghimbirul – rădăcina de ghimbir este un adjuvant în curele de slăbire datorită faptului că suprimă apetitul și mărește rata metabolică cu 20% și stimulează sensibilitatea la insulină.

• Fasolea albă – leguminoasele au un rol important în dietele de slăbit deoarece conțin fibre și proteine – nutrienți care dau sațietate și împiedică supraalimentarea; în plus, sunt sărace în calorii și grăsimi; o anumită enzimă din fasolea roșie inhibă descompunerea și absorbția carbohidraților în intestin.

• Orzul – această cereală are nu doar un conținut scăzut de calorii ci și un indice glicemic foarte mic; orzul reduce poftele alimentare întrucât furnizează organismului o doză stabilă de energie.

Ovăzul – bogat în zinc, vitamine B, fibre și proteine, ovăzul este unul din cele mai sățioase alimente; un bol cu terci de ovăz la micul-dejun poate reduce foamea câteva ore bune și aportul de calorii consumate în restul zilei.

• Merele – un măr pe zi ține doctorul și excesul ponderal departe; sunt bogate în pectină – o fibră care limitează cantitatea de grăsime absorbită de corp și care ne ajută să ne simțim sătui ai mult timp.

• Semințele de schinduf – sunt folosite în medicina estică pentru tratarea tulburărilor digestive și a simptomelor premenstruale; în occident au început să fie folosite ca adjuvant pentru slăbit, datorită faptului că măresc senzația de sațietate; acest lucru se datorează conținutului bogat în galactomanan (o polizaharidă); se păstrează întregi și se consumă măcinate.

• Avocado – acest fruct bogat în calorii și grăsimi poate ajuta la scăderea în greutate dacă este consumat cu moderație; conține acid oleic – un tip de grăsime bună care reduce apetitul și crește senzația de sațietate și plenitudine.

• Hrișca – această sămânță este foarte săracă în calorii, dar bogată în proteine; conține toți cei 8 aminoacizi esențiali necesari pentru creșterea și menținerea masei musculare.

• Tonul – acest tip de pește conține proteine, și nu are grăsimi sau carbohidrați; proteinele au efect termogenic, adică ajută corpul să ardă mai multe calorii; este o sursă bună de vitamine B.

• Ciupercile – și aceste alimente sunt sărace în calorii și nu au deloc grăsimi; furnizează în schimb cantități bune de vitamine B și proteine.

• Ceaiul verde – sunt studii care confirmă efectele anti-obezitate ale ceaiului verde, datorate conținutului de catechine; aceste substanțe afectează compoziția corpului prin creșterea cantității de energie consumate și a oxidării grăsimii.

• Usturoiul – pe lângă faptul că previne bolile cardiace și cancerul, usturoiul împiedică creșterea în greutate și susține eliminarea excesului ponderal; un studiu pe șobolani cu o dietă bogată în zahăr a arătat că aceștia au luat mai puțin în greutate dacă au primit un supliment cu usturoi; acest aliment descompune depozitele de grăsime din corp și cresc metabolismul.

• Broccoli – conține sub 1% grăsimi și are foarte puține calorii; este bogat în calciu și vitamina C; are un indice glicemic mic.

• Alte alimente recomandate în curele de slăbire:

– ardeii grași roșii
– oțetul de mere natural
– nucile
– quinoa

Cumpără de aici:

Sursă: Heal with Food, List of 30 Healthy Weight Loss Foods: https://www.healwithfood.org/overweight/foods.php

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.