Consumul de CARNE ROȘIE triplează riscul de boli CARDIACE

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Este binecunoscut faptul că dietele bogate în grăsimi saturate cresc riscul de boli cardiovasculare prin faptul că ridică nivelul colesterolului. Ele se găsesc în special în produsele de origine animală.

Consumul de carne roșie este considerat cel mai nociv pentru sănătatea inimii. Pe lângă grăsimile saturate, carnea roșie stimulează producția unui alt compus care afectează inima.

Carnea rosie – boli de inima

 

Este vorba despre N-oxid-trimetilamină (TMAO), o substanță formată de bacteriile intestinale în timpul digestiei. Aceasta este derivată în parte din nutrienții abundenți din carnea roșie.

Cercetătorii de la Universitatea Cleveland au testat efectele proteinelor asupra producției de TMAO. 113 de persoane sănătoase au primit o dietă cu 25% din calorii provenind din diferite tipuri de proteine – fie din carne roșie, fie din carne albă, fie din surse vegetale.

Participanții cu o dietă bazată pe carne roșie au consumat echivalentul a 220 g de friptură pe zi, timp de 3 luni. După 1 lună, nivelurile de TMAO erau de 3 ori mai mari decât ale participanților cu o dietă bazată pe carne albă sau proteine din surse vegetale.

Când participanții au întrerupt dieta cu carne roșie și au consumat carne albă sau proteine vegetale, nivelurile de TMAO au scăzut semnificativ.

Cercetările anterioare au arătat că TMAO crește depozitele de colesterol din pereții arteriali. Acest compus interacționează cu celulele roșii de sânge responsabile pentru răspunsurile de coagulare normală – crescând riscul de evenimente asociate cu formarea cheagurilor de sânge, precum atacul de cord și accidentele vasculare cerebrale.

Studiul prezent sugerează că măsurarea acestui compus poate fi o strategie promițătoare pentru prevenirea bolilor de inimă prin dietă.

Rezultatele obținute susțin recomandările anterioare privind consumul limitat de carne roșie pentru sănătatea inimii și creșterea aportului de legume, fructe, cereale integrale, lactate cu un conținut redus de grăsime, fasole, mazăre și alte surse vegetale de proteine.

Surse bibliografice:

1. Heart.org, „Saturated Fat”: https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/fats/saturated-fats
2. National Institutes of Health, „Eating red meat daily triples heart disease-related chemical”: https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/eating-red-meat-daily-triples-heart-disease-related-chemical

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.