ALIMENTE care ajută la conservarea MEMORIEI

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Problemele de memorie sunt de regulă asociate cu vârsta înaintată. Studiile au arătat însă că menținerea creierului activ – de pildă prin învățarea unei limbi străine – ajută la conservarea memoriei la vârstnici.

Și persoanele sănătoase pot suferi de pierderi de memorie, la orice vârstă, stresul și lipsa de atenție fiind cauzele principale. Acestea sunt considerate normale, atâta timp cât nu apar foarte des și nu sunt persistente.

Alimente pentru memorie

Alimente care protejează memoria

Creierul reprezintă centrul de comandă principal al sistemului nervos, de aceea el trebuie hrănit cum se cuvine, printr-o dietă specială.

Există alimente bogate în anumiți nutrienți care se adresează în mod special creierului și funcțiilor cognitive, precum memoria și concentrarea.

Grăsimi bune și rele. Grăsimile sunt extrem de importante pentru sănătatea cognitivă, însă nu toate tipurile sunt sănătoase. Grăsimile saturate și grăsimile trans afectează creierul și inima, în timp ce grăsimile nesaturate au un efect protector în aceste domenii, ajutând la conservarea memoriei.

Dietele bogate în grăsimi mononesaturate și polinesaturate au fost asociate cu cele mai mici rate de demență și tulburări cognitive. Cele mai bune alegeri în acest sens sunt: nucile, semințele de in și de floarea-soarelui, avocado, măslinele naturale și uleiul de măsline extra-virgin. Aceste alimente susțin creșterea și dezvoltarea creierului.

Omega-3. Acizii grași esențiali Omega-3 sunt grăsimi polinesaturate, asociate cu scăderea tensiunii arteriale și a riscului de tulburări neurologice. Totodată, aceste grăsimi pot ajuta la îmbunătățirea memoriei.

Le putem găsi în peștele gras (somon, macrou, herring, sardine), în nuci, semințe de in, ulei de in și semințe de chia.

Fructe și legume. Creșterea consumului de fructe și legume proaspete este indicată în orice regim alimentar sănătos. Alimentele vegetale bogate în antioxidanți și alți nutrienți susțin funcțiile cognitive și sănătatea vaselor de sânge.

Fructele și legumele crude, neprocesate termic, scad riscul de accidente vasculare cerebrale și implicit de deficite cognitive.

Acid alfa-lipoic. Acest antioxidant ameliorează deficitele de memorie și reduce declinul cognitiv. Se găsește în spanac, broccoli, tomate, mazăre verde, cartofi și germeni de legume crucifere.

Vitamina E. Acesta este un alt antioxidant care îmbunătățește memoria și performanța cognitivă. Îl putem lua din verdețuri, migdale și semințe de floarea-soarelui.

Vitaminele B6, B9 și B12. Aceste vitamine ajută la scăderea nivelurilor de hemocisteină și implicit a riscului de declin cognitiv și Alzheimer. Cele mai bune surse alimentare sunt leguminoasele (fasolea, mazărea, lintea), nucile, grâul integral, quinoa, orezul brun, orezul sălbatic, meiul.

Pentru păstrarea memoriei este așadar important să ne hrănim cât mai natural și sănătos, să limităm consumul de grăsimi saturate și produse procesate, să reducem pe cât posibil consumul de zahăr rafinat și să ne folosim cât mai mult creierul.

Cumpără de aici suplimente pentru memorie:

Surse bibliografice:

1. Carmen Sandi, „Memory Impairments Associated with Stress and Aging”, articol publicat în Neural Plasticity and Memory: From Genes to Brain Imaging, Chapter 12, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK3914/
2. Mayo Clinic Staff, „Memory loss: When to seek help”, articol publicat pe site-ul Mayo Clinic: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/alzheimers-disease/in-depth/memory-loss/art-20046326
3. „Forgetfulness — 7 types of normal memory problems”, articol publicat pe site-ul Harvard Health Publishing, în Healthbeat: https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/forgetfulness-7-types-of-normal-memory-problems
4. Lisa Cantkier, „Brain Food: What to Eat to Protect Your Memory”, articol publicat pe site-ul University Health News Daily, în MEMORY: https://universityhealthnews.com/daily/memory/brain-food-what-to-eat-to-protect-your-memory/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.