Dieta fără GLUTEN pentru BALONARE

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Există două afecțiuni principale asociate cu consumul de gluten: intoleranța la gluten și alergia la gluten. Pentru cei care nu știu, glutenul este una din cele cinci proteine regăsite în anumite cereale precum grâu, orz și secară.

Intoleranța la gluten apare atunci când sistemul digestiv nu poate digera glutenul. Persoanele cu această problemă pot experimenta balonare, gaze, diaree, greață, crampe și dureri de stomac în urma consumului de alimente care conțin gluten.

Dieta fara gluten balonare

 

Alergia la gluten nu este cauzată de o problemă a sistemului digestiv, ci mai degrabă de o hipersensibilitate a sistemului imunitar. Persoanele cu alergie la gluten nu suferă de balonare, ci pot avea alte simptome, specifice alergiilor, la nivelul pielii sau aparatului respirator, precum urticare, astm sau congestie nazală.

Dacă observați că după consumul de gluten vă balonați, este posibil ca acesta să fie din cauză că nu toleranți această proteină. Pentru a fi siguri că aceasta este cauza balonării, puteți încerca o dietă specială, fără gluten.

Nu este însă indicat să faceți nici o modificare în alimentație fără să cereți sfatul medicului. Adoptarea unui regim alimentar fără gluten trebuie să se facă sub supravegherea unui nutriționist sau a unui medic specialist.

Alimente care conțin gluten 

O persoană care are intoleranță la gluten trebuie să excludă din alimentație aceste cereale:

– făina de grâu și alte produse pe bază de grâu
– amidon și alimentele bogate în amidon
– grișul de grâu
– făina bogată în proteine
– tărâțele de cereale
– bulgurul
– grahamul

Din categoria produselor care conțin gluten fac parte:

– pastele
– pâinea
– prăjiturile
– biscuiții
– fursecurile
– pesmetul
– cerealele
– cuș-cuș
– ketchup-ul
– înghețata

La persoanele cu intoleranță sau alergie la gluten, chiar și o cantitate mică de gluten ingerat poate cauza complicații serioase sau daune permanente la nivel intestinal. De aceea este indicat să citiți eticheta produselor pe care le cumpărați din magazine, deoarece multe din ele pot conține gluten.

Alimente care nu conțin gluten

Alimentele care sunt în mod normal lipsite de gluten sunt fructele, legumele, carnea proaspătă, peștele, soia și orezul. Nucile, meiul, semințele de in, quinoa și cartofii sunt de asemenea lipsite de gluten.

Pâinea trebuie făcută în casă, din făină fără gluten: de soia, de tapioca, de porumb, de ovăz, de orez, de cocos, de hrișcă

Sursă: Diane Marks, Gluten Free Diet for Stomach Bloating, Healthfully: https://healthfully.com/410461-gluten-free-diet-for-stomach-bloating.html

Cautari:
    https://TopRemediiNaturiste us12 list-manage com/track/click?u=94f1231e23f69881a32e59cf8&id=5aa4b7391e&e=a0c6bf10ae |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...
loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.