FASOLEA roșie – benefică în DIABET și OBEZITATE

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Pe lângă fructe și legume, nutriționiștii ne sfătuiesc să introducem mai des în dieta noastră și leguminoase: fasole, linte, năut, soia, mazăre. Motivul? Ajută la scăderea semnificativă a riscului de boli cardiace, diabet de tip 2, accidente vasculare cerebrale și atac de cord.

Leguminoasele sunt extrem de nutritive. Furnizează cantități însemnate de fibre, proteine, carbohidrați, vitamine din grupul B, fier, magneziu, zinc, fosfor, mangan și cupru.

Fasolea rosie – beneficii

 

Au un conținut redus de grăsimi și un indice glicemic mic (10-40). Sunt o parte integrantă a multor diete sănătoase, precum dieta mediteraneană, dieta DASH, dietele vegetariene sau dietele cu un indice glicemic redus.

Fasolea roșii – beneficii

Un tip special de fasole care a început să fie prezent tot mai mult și în magazinele de la noi este fasolea roșie. O găsim la conservă sau în stare crudă și este în mod deosebit apreciată pentru culoarea sa unică. Cel mai des este folosită la salate.

În nordul Indiei, fasolea roșie se folosește la mâncăruri cu roșii, ceapă și diverse mirodenii: ghimber, usturoi, coriandru, cardamom și chimion, la chilli și la salate cu mai multe tipuri de fasole. Chinezii folosesc fasolea roșie la prepararea de paste sau dulciuri.

Fasolea roșie este bogată în fibre, carbohidrați complecși, proteine vegetale și numeroase vitamine și minerale importante. Conține potasiu – un mineral esențial pentru menținerea tensiunii arteriale la un nivel optim.

Potrivit United States Department of Agriculture, 1 cană de fasole roșie gătită acoperă 28% din doza zilnică necesară de proteine pentru un adult cu o greutate normală. Spre deosebire de proteinele animale, proteinele din plante sunt sărace în grăsimi, mai ales în grăsimi saturate, care au fost asociate cu un risc crescut de afecțiuni cardiovasculare.

Carbohidrații complecși din fasolea roșie se digeră lent și nu produc fluctuații ale nivelului de zahăr din sânge. Carbohidrații care se digeră încet mențin energia la niveluri stabile timp de mai multe ore după masă. Acest lucru previne oboseala și foamea.

Totodată este utilă în controlul greutății corporale și scăderea în greutate. Fibrele și proteinele dau sațietate și ajută la controlul apetituluiO recenzie publicată în The American Journal of Clinical Nutrition în anul 2015 a arătat că participanții care cu dietele cele mai bogate în proteine au pierdut cel mai mult în greutate.

Dietele sărace în calorii și bogate în leguminoase sunt asociate de asemenea cu o scădere mai mare a nivelului de colesterol decât alte diete. 

Fasolea roșie ajută la prevenirea cancerului datorită mai multor compuși:

saponine și lignani – compuși chimici din plante care previn creșterea tumorilor
amidon rezistent – un tip de carbohidrat care protejează celulele colonului și previne cancerul de colon
antioxidanți – compuși care inhibă radicalii liberi cauzatori de cancer
fibre – substanțe care reduc riscul de cancer colorectal și mamar

Potrivit reglementărilor dietetice pentru americani pe perioada 2015-2020, adulții ar trebui să consume circa 600 g de fasole sau alte leguminoase pe săptămână.

Cumpără de aici:
[wcepe_products ids=’5312, 4900, 4940′ button=’Cumpără aici’]

Surse bibliografice:

1. Rani Polak, Edward M. Phillips, and Amy Campbell, „Legumes: Health Benefits and Culinary Approaches to Increase Intake”, articol publicat în jurnalul Clinical Diabetes. 2015 Oct; 33(4): 198–205, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4608274/
2. JODY BRAVERMAN REVIEWED, KIRSTEN NUNEZ, „5 Things You Need to Know About the Health Benefits of Red Beans”, articol publicat pe site-ul LIVESTRONG: https://www.livestrong.com/article/4692-need-health-benefits-red-beans/
3. JESSICA BRUSO, „Weight Loss and Red Kidney Beans”, articol publicat pe site-ul LIVESTRONG: https://www.livestrong.com/article/424301-weight-loss-and-red-kidney-beans/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.