ALIMENTE indicate și contraindicate în ANXIETATE

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Tot mai multe boli își au obârșia în consumul excesiv de alimente procesate, bogate în grăsimi saturate, calorii și zahăr – obezitate, boli cardiovasculare, diabet.

Ceea ce mâncăm are un impact nu numai asupra sănătății fizice. Dieta ne afectează la niveluri diferite: fiziologic, metabolic, psihologic și emoțional.

Alimente – anxietate

 

Studiile au arătat că dieta are un rol important în ceea ce privește comportamentul anxios. Persoanele care suferă de anxietate trebuie să știe câteva reguli simple privind alimentația.

În primul rând, consumul insuficient de apă, nivelul scăzut de zahăr din sânge, abuzul de alcool, cafeină și tutun agravează sau mimează simptomele de anxietate.

În mod pozitiv influențează consumul de mese regulate, buna hidratare a corpului (6-8 pahare de apă pe zi) și prevenirea hipoglicemiei.

Multe persoane apelează la tutun și la alcool pentru calmarea nervilor, însă aceste substanțe acționează în mod opus. Nicotina poate cauza un comportament anxios din cauză că duce la creșterea nivelului tensiunii arteriale și a ritmului cardiac, iar excesul de alcool cauzează probleme emoționale și psihice.

În aceeași măsură ne pot afecta negativ băuturile carbogazoase din comerț, din cauza conținutului de cafeină și zahăr. Apa naturală trebuie să fie alegerea principală pentru hidratarea corpului.

Dieta trebuie să fie una cât se poate de echilibrată, care să includă un consum regulat de fructe, legume, carne slabă și grăsimi sănătoase.

Persoanele anxioase trebuie să evite produsele procesate, bogate în zahăr, și să le aleagă pe cele integrale, naturale, preparate în casă. Zahărul este asociat nu doar cu anxietatea, ci și cu atacul de panică.

Aproape toate produsele din magazine au un adaos de zahăr. De pildă, sosurile de roșii conțin câteva lingurițe bune de zahăr. Fructele proaspete afectează organismul diferit de produsele îndulcite, fiind așadar mult mai indicate.

Studiile pe animale au arătat că alimentele bogate în grăsimi și/sau zahăr și cele plăcute la gust pot afecta comportamentul.

Alte recomandări:

– urmați un stil alimentar asemănător dietei mediteraneene
– reduceți pe cât posibil consumul de zahăr și produse procesate
– evitați consumul de cafeină, alcool și tutun
– consumați alimente bogate în zinc (cereale integrale, broccoli, nuci, leguminoase)
– mâncați alimente care conțin magneziu (avocado, verdețuri, pește)
– mâncați alimente bogate în vitamine B (avocado, asparagus, legume cu frunze verzi)
– consumați alimente car conțin Omega-3 (somon sălbatic, nuci, semințe)

Cumpără de aici suplimente pentru anxietate:

Surse:

1. Michelle Murphy and Julian G. Mercer, „Diet-Regulated Anxiety”, articol publicat în International Journal of Endocrinology. 2013, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3762204/
2. Uma Naidoo, Uma Naidoo, „Eating well to help manage anxiety: Your questions answered”, Harvard Health Publishing, Harvard Medical School: https://www.health.harvard.edu/blog/eating-well-to-help-manage-anxiety-your-questions-answered-2018031413460

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.