Ce ALIMENTE trebuie să mănânce cei care nu consumă CARNE

Vegetarienii reprezintă o minoritate semnificativă la nivel mondial. Aceștia nu consumă nici un fel de carne. Lacto-ovo-vegetarienii nu consumă carne, dar consumă produse lactate și/sau ouă, în timp ce veganii nu consumă nici un fel de alimente derivate din animale.

Nu doar nutriționiștii, ci și oamenii de știință au devenit interesați despre consecințele – pozitive sau negative – pe care un astfel de stil alimentar le are asupra sănătății.

Ce alimente trebuie sa manance cei care nu consuma carne

 

O recenzie din 2017, realizată de Universitatea din Oxford, a arătat că vegetarienii au o incidență mai mică de obezitate și supraponderalitate, precum și un risc mai mic de boli cardiace ischemice, comparativ cu non-vegetarienii.

Rata bolilor coronariene, a diabetului de tip 2 și a cancerului total (-15%) este de asemenea redusă la vegetarieni. Toate aceste boli sunt asociate cu un risc de mortalitate la populația care urmează o dietă de tip occidental (cu produse rafinate și procesate).

Asociația Americană a Inimii avertizează că persoanele care nu consumă carne trebuie să se asigure că dieta lor conține anumite nutrimente, precum: proteine, fier, vitamina B12, vitamina D, calciu și zinc.

Studiile au arătat că dieta vegetarienilor este în general bogată în fibre, vitamina C, vitamina E, acid folic, magneziu, acizi grași polinesaturați și carbohidrați, și săracă în vitamina A, vitamina D3, vitamina B12, fier, colesterol și acizi grași saturați.

Cele mai bune surse de proteine vegetale sunt leguminoasele (fasolea, lintea, soia, năutul, mazărea), ciupercile, quinoa, nucile, alunele, măslinele și cerealele integrale.

Calciul se poate lua din broccoli și varză, iar zincul din fasole, nuci și cereale integrale.

Vitamina B12 poate fi găsită în produse din soia fermentată și în algele marine (spirulina, chlorella, nori). Cea mai bună sursă vegetală de vitamina B12 este nori.

Cumpără de aici:


Surse bibliografice:

1. Gianluca Rizzo, Antonio Simone Laganà, Agnese Maria Chiara Rapisarda, Gioacchina Maria Grazia La Ferrera, Massimo Buscema, Paola Rossetti, Angela Nigro, Vincenzo Muscia, Gaetano Valenti, Fabrizio Sapia, Giuseppe Sarpietro, Micol Zigarelli, and Salvatore Giovanni Vitale. Vitamin B12 among Vegetarians: Status, Assessment and Supplementation. Nutrients. 2016: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5188422/
2. Appleby PN, Key TJ. The long-term health of vegetarians and vegans. Proceedings of the Nutrition Society. 2016: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26707634
3. Dinu M, Abbate R, Gensini GF, Casini A, Sofi F. Vegetarian, vegan diets and multiple health outcomes: A systematic review with meta-analysis of observational studies. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. 2017: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26853923
4. Fumio Watanabe, Yukinori Yabuta, Tomohiro Bito, and Fei Teng. Vitamin B12-Containing Plant Food Sources for Vegetarians. Nutrients. 2014: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042564/
5. Healthfully, What Vitamins Do You Need for Lack of Meat? https://healthfully.com/262352-what-vitamins-do-you-need-for-lack-of-meat.html
6. Image by RitaE from Pixabay

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.