Cele mai bune ALIMENTE pentru CREIER

Potrivit unui studiu apărut în anul 2016 în Frontiers of Neuroscience, costurile pentru îngrijirea și tratarea persoanelor cu afecțiuni cauzate de vârstă se măresc considerabil, pe măsură ce populația vârstnică se extinde.

Cercetătorii sunt în căutarea unor strategii eficiente pentru susținerea îmbătrânirii sănătoase a organismului, dar mai ales a creierului.

Alimente pentru creier

Studiile au arătat că dieta are un rol extrem de important în conservarea sănătății, inclusiv a unor sisteme sau organe specifice.

Dovezile obținute până în prezent indică faptul că unele alimente și nutrienți pot ajuta la păstrarea funcțiilor cognitive prin încetinirea procesului de îmbătrânire și reducerea ratei de boli debilitante la vârstnici.

Nutrienți esențiali pentru creier

Rezultatele din studiile observaționale arată că cei mai importanți nutrienți pentru creier sunt:

antioxidanții
calciul
• fibrele
acidul folic
zincul
Omega-3
• vitaminele A, B12, C, D și E

Polifenolii sunt un tip de antioxidanți care au demonstrat efecte neuroprotectoare împotriva daunelor induse de neurotoxine. Aceștia suprimă neuroinflamația, susțin funcțiile cognitive, memoria și învățarea.

Diete benefice pentru creier și inimă

Dintre dietele cu efecte benefice asupra creierului s-a remarcat în mod deosebit dieta mediteraneeană (MEDI). Acest model de dietă cuprinde alimente care conțin o serie de nutrienți importanți:

• ulei de măsline – bogat în grăsimi mononesaturate și polifenoli
pește – bogat în grăsimi polinesaturate Omega-3 și vitamina D
• fructe și legume – bogate în vitamina C, vitamina E, carotenoide, acid folic și polifenoli

Toată această gamă de nutrienți oferă protecție la nivel vascular, celular și tisular prin efectele lor antioxidante și antiinflamatoare. Recenziile meta-analitice susțin că dieta mediteraneeană are efecte protectoare asupra creierului care îmbătrânește.

O altă dietă care ar putea fi benefică este dieta DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension), care conține alimente bogate în nutrienți și sărace în sare sau sodiu. Principalele sale beneficii sunt scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea vitezei psihomotorii.

Asocierea acestor două diete (MEDI și DASH) au dus la apariția unei alte diete, numite MIND (Mediterranean-Dietary Approach to Systolic Hypertension Diet Intervention for Neurodegenerative Delay).

Dieta MIND poate ajuta la încetinirea declinului cognitiv în memoria episodică, memoria semantică și viteza perceptuală. Dovezile arată că toate cele trei diete împiedică sau încetinesc schimbările care apar ca urmare a înaintării în vârstă la nivelul creierului.

Alimente care protejează creierul

Cele mai importante alimente pentru creier sunt cele bogate în Omega-3 și compuși antioxidanți:

– somon, sardine, anșoa (2-3 porții pe săptămână)
semințe de in, nuci, semințe de chia, semințe de cânepă
nuci braziliene (foarte bogate în seleniu – una pe zi este suficientă)
– verdețuri, broccoli, asparagus, avocado (bogate în acid folic)
– fasole, mazăre, linte (bogate în acid folic)
– ciocolată neagră, vin roșu, căpșuni, afine, zmeură, fructe citrice, struguri roșii, ceai verde (bogate în resveratrol, care îmbunătățesc memoria spațială)

Cumpără de aici produse care susțin sănătatea creierului:

Consumul de apă este de asemenea vital pentru creier, dat fiind că 75% din greutatea lui este constituită din apă. Deshidratarea poate cauza tulburări sau deficite mentale ușoare.

La fel de importante sunt alimentele bogate în apă: pepenele verde, salata verde, ananasul, țelina și castravetele.

Mișcarea fizică, somnul adecvat și controlul stresului sunt alți factori de care trebuie să ținem seama pentru a avea un creier sănătos până la o vârstă înaintată.

Surse bibliografice:

1. Marta K. Zamroziewicz and Aron K. Barbey. Nutritional Cognitive Neuroscience: Innovations for Healthy Brain Aging. Frontiers in Neuroscience. 2016: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4893495/
2. Meeusen R, Decroix L. Nutritional Supplements and the Brain. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. 2018: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29252056
3. Quality for Life, Tori Schmitt. The Top 5 Nutrients For Your Brain: https://www.qualityforlife.com/en_AR/news/the-top-5-nutrients-for-your-brain.html

Cautari:
    fructe pentru creier |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.