Atenție la produsele care conțin MALTODEXTRINĂ (efecte secundare)

Astăzi mai mult ca oricând este extrem important să cunoaștem din ce sunt alcătuite produsele pe care le cumpărăm din magazine. Producția produselor procesate a crescut foarte mult în ultimii zeci de ani.

Marea majoritate a consumatorilor cumpără din comerț produse bogate în zahăr, carbohidrați, grăsimi și un număr foarte mare de aditivi nocivi pentru sănătate.

Maltodextrina efecte secundare

___

Ce este maltodextrina

O anchetă realizată de cercetătorii americani a arătat că maltodextrina este un aditiv omniprezent în produsele din magazine, fiind consumat în mod curent și frecvent de populația generală care urmează o dietă de tip occidental

Studiile epidemiologice au arătat o legătură importantă între această dietă și un risc crescut de boli multiple, inclusiv un risc mai mare de deces din cauza bolilor cardiovasculare și a cancerului.

Dieta de tip occidental sau vestic este compusă în mare parte din alimente procesate, bogate în compuși meniți să crească durata de viață a acestor produse și să îmbunătățească textura și gustul lor, totul cu prețul sănătății noastre.

Maltodexrina (MDX) este un polizaharid adăugat în produsele procesate, în cosmetice și medicamente, ca agent de umplutură sau de îngroșare, ca texturizator sau agent de acoperire.

Este o pudră albă obținută în mod artificial prin procesarea chimică și enzimatică a mai multor tipuri de amidon (de porumb, orez, cartofi sau grâu). Acest ingredient îngroașă produsele, previne cristalizarea și ajută la legarea celorlalte ingrediente.

Datorită aplicabilității sale ușoare, poate înlocui zaharoza sau grăsimea în diferite produse. Îl găsim în înghețate, formule instant (inclusiv lapte praf pentru sugari), bomboane, cereale, snacksuri, băuturi răcoritoare, iaurt, sosuri, îndulcitori fără zahăr, substitute pentru carne, produse de panificație, carne congelată, paste, supe, băuturi energizante sau sportive.

Maltodextrina – efecte secundare

Maltodextrina este considerat un aditiv sigur de către FDA. Cu toate acestea, studiile au arătat că are efecte secundare importante.

Consumul crescut de produse bogate în calorii, carbohidrați rafinați și sărace în fibre (precum gustările dulci și băuturile răcoritoare) poate cauza tulburări ale sensibilității la insulină, creșterea greutății corporale și a nivelurilor de lipide (colesterol, trigliceride) în sânge.

Carbohidrații care se absorb ușor, precum zahărul și maltodextrina, ajung rapid în fluxul sanguin și dacă nu sunt folosiți pentru energie, se depozitează ca grăsime.

Maltodextrina poate determina creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge datorită indicelui său glicemic foarte mare (mai mare decât a zahărului alb), fiind astfel dăunătoare pentru persoanele cu diabet sau rezistentă la insulină.

Studiile au arătat că agenții de îngroșare și emulsifianții alimentari, precum amidonul modificat, carragenanul, pectina și celuloza duc la apariția de boli intestinale cauzate de bacterii.

Un studiu din 2012 a arătat că maltodextrina crește adeziunea bacteriilor la celulele intestinale epiteliale, îndeosebi a bacteriei E. coli, asociată cu tulburările autoimune. Alte cercetări au arătat că maltodextrina susține supraviețuirea bacteriei Salmonella – asociată cu boli inflamatorii cronice.

Un studiu realizat la Institutul Lerner Research din Ohio a arătat că polizaharidele precum maltodextrina crește incidența bolii Crohn.

Potrivit Medical News Today, maltodextrina poate cauza reacții alergice sau intoleranțe, precum iritații ale pielii, astm, crampe sau dificultăți respiratorii. Persoanele cu intoleranță la gluten ar trebui să evite produsele care conțin acest aditiv.

Cumpără de aici îndulcitor natural:

Maltodextrina obținută din amidon modificat de porumb poate cauza probleme renale, Alzheimer, rezistență la antibiotice, alergii, probleme de reproducere și cancer.

Maltodextrina poate fi înlocuită cu ingrediente mult mai sănătoase și bogate în nutrienți, precum mierea de albine, stevia rebaudiana, curmalele sau siropul de curmale.

Surse:
1. Dr. Axe, Top 5 Dangers of Maltodextrin + 5 Healthier Substitutes: https://draxe.com/maltodextrin/
2. Kourtney P. Nickerson, Craig R. Homer, Sean P. Kessler, Laura J. Dixon, Amrita Kabi, Ilyssa O. Gordon, Erin E. Johnson, Carol A. de la Motte, and Christine McDonald. The Dietary Polysaccharide Maltodextrin Promotes Salmonella Survival and Mucosal Colonization in Mice. PLoS One. 2014: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4084946/
3. Kourtney P Nickerson, Rachael Chanin, and Christine McDonald. Deregulation of intestinal anti-microbial defense by the dietary additive, maltodextrin. Gut Microbes. 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4615306/
4. Medical News Today, What is maltodextrin and is it safe? https://www.medicalnewstoday.com/articles/322426.php

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.