Înlocuiți DULCIURILE din comerț cu FRUCTE

Atracția spre dulce există de când lumea. Dar spre deosebire de vechile civilizații, care confecționau dulciuri mai sănătoase, cele vândute astăzi în magazine sunt asociate cu un risc crescut de boli.

Egiptenii, arabii și chinezii consumau „bomboane” din fructe și nuci glasate cu miere, în timp ce aztecii se desfătau cu ciocolată caldă preparată din boabele copacului de cacao.

Înlocuiti dulciurile cu fructe

 

Astăzi, un american consumă în medie 5,4 kg de bomboane bogate în zahăr și 6,5 kg de ciocolată pe an. Nu doar zahărul pe care îl adăugăm în cafea sau în dulciurile de casă trebuie cuantificat, ci și adaosul de zahăr pe care îl conțin aproape toate produsele din comerț.

Experții în nutriție și cercetătorii atrag atenția că acest consum exagerat de zahăr alb ne îmbolnăvește.

Băuturile bogate în zahăr, produsele care conțin sirop de porumb, sirop de fructoză, cartofi și cereale rafinate au fost legate de un risc mai mare de boli cardiace și diabet de tip 2.

Totodată, dieta de inspirație occidental presupune și un consum mare de carne procesată, alimente prăjite, dulciuri și deserturi, care nu au deloc un efect protector împotriva bolilor.

Consumul excesiv de gustări cu o densitate mare energetică, produse de tip fast-food și băuturi răcoritoare a fost asociat cu rate mai mari de supraponderalitate. Experții au legat consumul de grăsimi și dulciuri de obezitatea la nivel mondial.

Înlocuirea grăsimilor și dulciurilor cu legume și fructe a devenit o recomandare importantă la nivelul populației generale.

Există dovezi consistente care arată că fructele și legumele joacă un rol important în scăderea riscului de boli de inimă, accidente vasculare cerebrale și mortalitate totală.

O dietă prudentă, bazată pe fructe, legume, cereale integrale, carne de pasăre și pește a fost asociată și cu un risc mai mic de boli de inimă coronariene și cu un nivel mai bun de sănătate.

Biofizicianul Virgiliu Gheorghe și dr. Veronica Grădinariu vorbesc despre faptul că omul modern, din cauza stresului excesiv, dezvoltă adicție față de gustul dulce.

Aceștia punctează relația dintre stres și consumul de dulciuri, și despre creșterea rezistenței la insulină care mărește în consecință pofta de dulce.

Este un cerc vicios care atrage după sine numeroase probleme de sănătate: anxietate, diabet, bol cardiovasculare, boli imunitare și cancer.

Statisticile arată că consumul de zahăr al copiilor este astăzi de 10 ori mai mare comparativ cu cel înregistrat în anul 1900. O altă statistică îngrijorătoare arată că în anul 1890, doar 3 din 100.000 de persoane erau diabetice, în timp ce în anul 2012, 8.000 din 100.000 de persoane primesc acest diagnostic.

Zahărul nu duce doar la creșterea insulinei și la diabet, ci și la cancer. Studiile au arătat că celulele canceroase au nevoie de glucoză pentru a supraviețui și a se multiplica. Cu cât mai mare este nivelul de glucoză din sânge, cu atât mai bine se vor hrăni celulele canceroase.

OMS recomandă cel mult 25 g de zahăr pe zi, iar pentru persoanele cu boli autoimune, doza trebuie să fie mai mică, în jur de 10-20 g pe zi, inclusiv din fructe.

Pentru a preveni cât mai multe din aceste boli, trebuie să reducem cât mai mult consumul de zahăr alb și de dulciuri rafinate. Fructele sunt cea mai bună alternativă. Ele nu conțin numai zaharuri, ci vin la pachet și cu alți nutrienți care ajută la utilizarea glucidelor.

Acestea pot fi consumate în loc de alte gustări dulci din comerț, dar pot fi folosite și la îndulcirea deserturilor de casă (curmale, banane, piure de mere etc).

Pentru detoxifierea organismelor dependente de zahăr sunt indicate fructele de pădure, care au un conținut mai mic de zaharuri.

Cumpără de aici:

Ca alternativă la zahăr pot fi folosiți îndulcitorii naturali, dar și aceștia cu moderație: zahăr de cocos, sirop de arțar, sirop de agave, miere de albine, stevia rebaudiana. Un îndulcitor bun este siropul de curmale.

Surse:
1. I-Min Lee and Ralph S Paffenbarger. Life is sweet: candy consumption and longevity. British Medical Journal. 1998: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC28747/
2. Adam Drewnowski, Nicole Darmon, and André Briend. Replacing Fats and Sweets With Vegetables and Fruits—A Question of Cost. American Journal of Public Health. 2004: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448493/
3. Revista Familia Ortodoxă, Efectele stresului asupra sănătății (II), Februarie nr. 2, 2019, pp. 28-31

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.