Ce ALIMENTE trebuie să consumăm IARNA – sfaturi bune de la dr. Mencinicopschi

Pentru a avea o alimentație sănătoasă, nutriționiștii ne sfătuiesc să ne axăm pe cât posibil doar pe acele alimente care sunt în sezon, și să ne ferim de produsele importate.

Iarna este un anotimp mai dificil, în sensul că nu avem atât de multe opțiuni la capitolul verdețuri. Dar însă disponibile rădăcinoasele, care vin cu un aport valoros de minerale.

Alimente indicate iarna

Ce alimente putem consuma iarna, ne spune doctorul Gheorghe Mencinicopschi, oferindu-ne și câteva idei practice de mese.

O primă categorie de alimente de maximă importanță în sezonul rece este categoria alimentelor bogate în grăsimi. Nu este vorba de orice fel de grăsimi, ci doar de acele grăsimi bune pe care le găsim în peștele gras, în nuci și alte fructe oleaginoase, în semințe și în lactatele integrale.

Profesorul nu susține consumul de lactate degresate. Recomandă untul de tip A sau B. Cel de tip A are un conținut de 82% grăsimi, iar cel de tip B conține în jur de 60% grăsimi.

Într-o zi friguroasă de iarnă, este binevenit un mic-dejun cu unt natural, spune nutriționistul. Se poate consuma pe o felie de pâine integrală prăjită la toaster, frecată cu usturoi crud înainte.

La fel de bun este untul cu magiun natural, fără conservanți. Untul se poate înlocui la fel de bine cu o zacuscă de casă.

Sau putem alege o felie de pâine prăjită, unsă cu usturoi și ulei de măsline, pe care am așezat câteva felii de roșii.

La masa de dimineață dintr-o zi de iarnă putem servi și ouă făcute omletă, cu puțin ulei de măsline, sau fără ulei deloc.

Alimentele bogate în calorii, precum lactatele integrale și carnea de porc nu sunt indicate în orice sezon, ci mai ales iarna, când este ger. În ceea ce privește carnea, trebuie să fim atenți la excese, să nu întrecem limita, și să alegem doar produse care nu conțin multe E-uri.

Cel mai bun tip de carne este însă peștele gras – macroul, sardinele, heringul, somonul. Acestea pot fi consumate în lunile cu litera „R”, adică în perioada aprilie-septembrie.

Cumpără de aici:

Peștele gras conține nu doar Omega-3, ci și vitamina D, atât de prețioasă în timpul iernii, când ne lipsește soarele.

Dieta trebuie diversificată mai mult. Trebuie să adăugăm fructe și legume, pentru a evita constipațiile. Fructele și legumele sunt surse importante de fibre, care susțin sănătatea gastrointestinală și pe cea cardiovasculară.

O altă sursă bună de Omega-3 sunt semințele: cele de in, de dovleac, de floarea-soarelui, dar neprăjite.

Semințele de in sunt esențiale în timpul iernii, spune dr. Mencinicopschi. Acestea se pot măcina și adăuga în diferite preparate. Sunt bogate în Omega-3, fibre și antioxidanți. Sunt benefice pentru ficat, pentru sistemul osos și imunitar.

Nucile sunt însă și mai prețioase. Dar să fie nuci românești, în coajă. Se pot consuma 4-5 nuci odată. La fel de bune sunt și nucile braziliene, foarte bogate în seleniu, un mineral important pentru glanda tiroidă și sistemul imunitar. O nucă braziliană pe zi este suficientă.

La capitolul dulciuri, se pot consuma plăcintele făcute în casă cu măr sau cu dovleac. Dovleacul copt este sărac în calorii și bogat în fibre.

Sunt importante și lichidele, îndeosebi ceaiurile. Alegerea cea mai bună este ceaiul verde, care stimulează metabolismul și ajută la arderea grăsimilor. Totodată, are efecte antioxidante puternice, prin care protejează capilarele de efectele nocive ale grăsimilor.

Iarna, cei vicioși se pot lăsa mai ușor de fumat și de alcool. Acesta din urmă nu încălzește corpul, așa cum credem, ci mai curând îl răcește, din cauză că are efecte vasodilatatoare și lărgește vasele de sânge.

Sursă: Știri, Cum trece iarna CUM TRECE IARNA DOCTORUL MENCINICOPSCHI: https://stiri.com.ro/sanatate/cum-trece-iarna-doctorul-mencinicopschi-painea-cu-unt-frecata-cu-usturoi-invinge-frigul.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Pestele gras poate fi consumat în lunile cu R septembrie-aprilie

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.