ALIMENTELE care dau CREIERULUI energia și hrana de care are nevoie

Alimentația joacă un rol esențial în păstrarea sănătății creierului și a funcțiilor cognitive la niveluri optime.

Acest lucru este extrem de important deoarece suntem supuși zilnic la un amalgam de factori care ne afectează gândirea, memoria, concentrarea și dispoziția.

Alimente pentru creier

Utilizarea excesivă a telefonului și a calculatoarelor, privitul îndelung la televizor și consumul de dulciuri și produse procesate afectează buna funcționare a creierului. Dulcele este important pentru creier, însă prea multă fructoză poate crea stări de agitație și oboseală mentală.

_______________________________

Alimente benefice pentru creier

OMS spune că o alimentație sănătoasă poate ajuta la îmbunătățirea funcțiilor cognitive cu 20 de procente.

Există o serie de alimente care pot furniza creierului tot ce are nevoie pentru a funcționa optim. De pildă, specialiștii recomandă consumul regulat de fructe de pădure. Acestea au o concentrație mare de antioxidanți, care stimulează memoria și ajută coordonarea motorie.

Prin faptul că luptă împotriva radicalilor liberi și a stresului oxidativ, antioxidanții previn declinul cognitiv, îmbătrânirea prematură și inflamațiile.

O combinație optimă pentru creier este aceea dintre fructe de pădure și nuci sau avocado. Antioxidanții în asociere cu grăsimile benefice din nuci sau avocado susțin flexibilitatea membranelor celulelor cerebrale și scad riscul de boli neurodegenerative.

Un fruct extrem de prețios pentru creier este banana. O singură banană pe zi poate oferi doza necesară de glucoză pentru creier.

Ouăle sunt de asemenea benefice, datorită conținutului de colină, un tip de grăsime care îmbunătățește memoria și viteza de reacție mentalăPotrivit studiilor, colina reduce de asemenea senzația de oboseală.

Cumpără de aici:

Consumul de pește gras este o altă strategie prin care ne putem îmbunătăți sănătatea creierului. Somonul este bogat în Omega-3, vitamine B, proteine și fier – nurienți care susțin memoria, concentrarea și raționarea.

Vinetele se numără printre legumele care susțin buna comunicare dintre celulele cerebrale și moleculele mesagere. Acest lucru se datorează îndeosebi conținutului de nasunină – un antioxidant care protejează membrana celulară a lipidelor.

Nutrienții ne sfătuiesc să consumăm ciocolată pentru o dispoziție și o stare psihică bună. Dar nu orice fel de ciocolată este indicată, ci doar cea amăruie, bogată în cacao și lipsită de zahăr.

Ciocolata neagră conține antioxidanți care cresc producția endorfinelor (asociate cu o stare de fericire) și puterea de concentrareȘi ceaiul verde este bogat în antioxidanți care protejează neuronii și sistemul nervos.

Este de asemenea recomandat să consumăm iaurt natural, pentru aportul de probiotice, proteine, vitamine B și minerale, care susțin funcția sistemului nervos.

Cele mai valoroase alimente pentru creier sunt fără îndoială legumele cu frunze verzi, precum spanacul. Acesta conține fier, care susține buna oxigenare a creierului.

Morcovul crud aduce o doză echilibrată de zahăr în sânge, care susține buna funcționare a creierului.

Consumul moderat de vin roșu, precum și consumul de suc de struguri stimulează memoria pe termen lung și abilitățile motorii.

Un profesor american a descoperit că 2 lingurițe de cacao conțin antioxidanți de 2 ori mai puternici decât vinul roșu, decât ceaiul verde și ceaiul negru. Și usturoiul este util pentru creier, datorită anumitor antioxidanți.

_______________________________

Sursă: Voi cu Voicu, Alimentele care țin creierul sănătos: https://www.youtube.com/watch?v=KEtwDjyTZlM

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.