CREVEȚII – cum se consumă și ce beneficii au beneficii

Creveții fac parte din categoria fructelor de mare, tot mai des consumați în ultimii ani de către români.

Până nu demult, creveții erau considerați un aliment de lux, cumpărat doar de persoanele înstărite.

Crevetii – beneficii si moduri de consum

 

În ciuda dimensiunii lor mici, sunt deosebit de bogați în substanțe nutritive. De altfel, sunt unul din ingredientele specifice dietei mediteraneene, considerată una din cele mai sănătoase regimuri alimentare.

CE CONȚIN CREVEȚII

Creveții ne pot oferi doze importante de vitamina A, vitamine din grupul B (B3, B6, B12), vitamina E și minerale, precum seleniu, magneziu, zinc, fosfor și cupru.

Totodată, sunt o sursă bună de proteine și acizi grași esențiali Omega-3.

Unul din compușii cei mai valoroși din creveți este astaxantina, care a demonstrat activități antioxidante și antiinflamatoare.

___________________________

BENEFICIILE CONSUMULUI DE CREVEȚI

Datorită conținutului nutrițional bogat, creveții ajută la menținerea sănătății pielii, părului și unghiilor, previn cancerul și bolile de inimă (ajută la scăderea colesterolului).

Totodată, consumul de creveți este recomandat în curele de slăbire, deoarece au un conținut caloric redus.

Dacă cei mici îi pot consuma, vor avea un aport crescut de fier și vitamine B, nutrienți care pot ajuta la prevenirea anemiei și menținerea unui nivel stabil de energie. Acizii Omega-3 sunt esențiali pentru nervi, pentru creier și pentru sistemul cardiovascular.

___________________________

CUM SE CONSUMĂ CREVEȚII

Este recomandat să consumați creveții fără crustă. Se pot adăuga în salate sau chiar în supe. Se pot coace pe grătar sau în tigaie (sotați, prăjiți), se pot folosi la asamblarea de aperitive sau sandviciuri. 

___________________________

ATENȚIONĂRI SPECIALE

În ciuda faptului că sunt foarte hrănitori și sănătoși, creveții nu pot fi consumați de toată lumea. Spre deosebire de alte alimente, aceștia au un potențial alergenic mai mare.

O proteină numită tropomiozină este considerată responsabilă pentru apariția reacțiilor adverse, mai des întâlnite la copii. Părinții sunt sfătuiți să le ofere creveți copiilor după vârsta de 1 an, și doar în urma unui test.

Creveții buni au un miros specific de apă sărată. Nu cumpărați creveți fără crustă și moi. Cumpărați creveți doar din pescării.

Cei proaspeți trebuie consumați în cel mult 2 zile, în timp ce creveții congelați pot fi păstrați la congelator perioade mai lungi de timp.

___________________________

Sursă: Diversificare, Creveți pentru a crește un copil sănătos: https://diversificare.ro/alimente/2014/05/creveti-pentru-creste-un-copil-sanatos/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *