4 alternative la ZAHĂR, care nu ne otrăvesc

Cercetătorii de la o Universitate din California susțin că zahărul este suficient de nociv pentru a fi reglementat la fel ca alcoolul sau tutunul.

Este considerat principalul factor de declanșare a tulburărilor metabolice, care pot duce la diabet de tip 2 sau boli de inimă. precum obezitate, boli cardiace sau diabet de tip 2. Zahărul alb este toxic pentru organele vitale, mai ale pentru ficat.

Alternative la zaharul alb

Studiile au arătat că riscul de obezitate crește odată cu aportul de calorii din zahărul alb. Problema este mult mai gravă cu cât acest zahăr rafinat a fost înlocuit în ultimul timp cu un îndulcitor mult mai periculos: siropul de porumb (bogat în fructoză).

Aproape toate produsele dulci din magazine conțin acest ingredient, datorită faptului că este ieftin și foarte dulce. Poate fi considerat mai periculos decât zahărul rafinat deoarece porumbul este modificat genetic cu doze mari de erbicide.

Zaharurile simple dăunează grav metabolismului. Studiile au corelat aportul de îndulcitori bogați în fructoză cu un risc crescut de obezitate, hipertensiune arterială, boala ficatului gras, diabetul și altele.

Aspartamul, sucraloza, splenda, zaharina sunt alți îndulcitori artificiali cu „zero calorii” care afectează grav sănătatea: cresc riscul de boli renale, disfuncții metabolice, obezitate și diabet.

_________________________

ALTERNATIVE NATURALE LA ZAHĂR

Cercetările au arătat că acești îndulcitori generează apetit excesiv pentru gustul dulce, crescând astfel riscul de îngrășare. Din fericire, există alternative cu adevărat naturale și sănătoase la toți acești îndulcitori periculoși.

XILITOL

Xilitolul este o substanță dulce derivată din xiloză – un zahăr cristalin regăsit în scoarța de mesteacăn. Se găsește în structura celulară a unor fructe și legume precum zmeură. Inclusiv corpul nostru produce xilitol în timpul proceselor metabolice normale (câte 5-15 g pe zi).

Din acest motiv este considerat un îndulcitor natural. Este la fel de dulce ca zahărul și conține cu 40% mai puține calorii. Este consumat îndeosebi de persoanele cu diabet și de cei cu o dietă săracă în calorii.

Acest îndulcitor are o rată de metabolizare de 8 ori mai mică decât zahărul normal. Totodată, este mai stabil decât zahărul.

Un beneficiu suplimentar este că xilitolul reduce riscul de dezvoltare a bacteriilor care dau naștere la infecții cu Candidă, infecții în gât și ureche, precum și carii dentare.

Spre deosebire de zahărul alb, care produce aciditate, xilitolul nu fermentează, ci creează o reacție alcalină în corp.

Atenție, xilitolul poate avea un efect laxativ dacă este consumat în doze mari. Produce toxicitate la câini. Când cumpărați acest îndulcitor, alegeți un sortiment de calitate, derivat din mesteacăn și nu din porumb.

__________________________________

STEVIA

Stevia rebaudiana este de 300 de ori mai dulce decât zahărul alb și complet lipsită de calorii. Această plantă a fost folosită de sute de ani de culturile tribale ca îndulcitor pentru alimente și băutură.

A devenit un înlocuitor popular al zahărului începând cu anii ’90. Un studiu publicat în anul 2017 arată stevia ca un înlocuitor fără calorii cu proprietăți terapeutice și farmacologice importante: antioxidante, antimicrobiene, antihipertensive, antidiabetice și anticancerigene.

Totodată, cercetările sugerează că stevia poate fi utilă în afecțiunile metabolice agravate de consumul excesiv de zahăr, precum obezitate, hipertensiune arterială și diabet.

__________________________________

MIEREA

Mierea transformă energia vitală, vindecătoare din plante, într-un mediu perfect pentru consumul uman.

Au fost identificate peste 181 de substanțe sănătoase în mierea de albine. Fitonutrienții pe care îi conține au efecte antioxidante și antiinflamatoare puternice.

Mierea neprocesată este diferită de produsele pasteurizate care se găsesc în magazine. Aproape toată mierea produsă în scop comercial este încălzită pentru a-i distruge bacteriile cu potențial dăunătoare și pentru a-i reduce proprietatea de cristalizare.

Procesele termice distrug însă enzimele vii și bacteriile bune care fac mierea unul din cele mai sănătoase alimente din lume.

Bacteriile din mierea crudă acționează ca un prebiotic. Prebioticele conțin microorganisme care ajută procesele de digestie și de asimilare a nutrienților.

Mierea conține antioxidanți puternici (compuși fenolici), care pot ajuta la prevenirea cancerului, reducerea blocajelor arteriale și a riscului de boli cardiovasculare.

__________________________________

MELASA

Melasa neagră este un alt îndulcitor natural cu beneficii pentru sănătate. Conține cantități bune de minerale – fier, magneziu, potasiu și mangan, precumși vitamine din complexul B.

Consumul de melasă este recomandat în anemie, constipație, crampe menstruale și reducerea ratelor de obezitate și supraponderalitateEste o alegere bună pentru femeile însărcinate și persoanele cu risc de osteoporoză.

 

Vezi și Cum să faci ZAHĂR din CURMALE – mai bun ca zahărul alb (rețetă de casă)

 

La prepararea deserturilor crude sau gătite mai putem folosi unele fructe foarte dulci (pasate), precum banane, curmale sau smochine

__________________________________

Sursă: Greenmedinfo, 4 sugar alternatives that won’t poison you: http://www.greenmedinfo.com/blog/4-sugar-alternatives-wont-poison-you

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *