Clicky

Consumul de NUCI previne sindromul METABOLIC și OBEZITATEA

Foarte multe persoane se feresc să consume nuci din teama de a nu lua în greutate. Studiile epidemiologice au demontat acest mit, arătând că între consumul de nuci și riscul de obezitate există o legătură inversă.

O recenzie realizată de cercetătorii spanioli pe 33 de studii clinice, publicată în 2013, a arătat că nucile nu produc un efect semnificativ asupra greutății corporale, asupra circumferinței taliei sau a indicelui de masă corporală.

Nucile combat obezitatea

 

Mai mult, un studiu recent, apărut în anul 2018 în jurnalul Nutrition & Metabolism, a arătat că nucile pot fi benefice în prevenirea obezității și a sindromului metabolic.

Cercetările anterioare au arătat că nucile reduc riscul bolilor cardiovasculare. Rolul acestora în prevenirea tulburărilor metabolice nu a fost însă bine definit.

Cercetătorii de la Universitatea Wuhan, China, au realizat o meta-analiză pentru a determina legătura dintre consumul de nuci și supraponderalitate sau obezitate.

Au fost revizuite studiile eligibile pe acest subiect și literatura relevantă, mai precis 6 studii prospective de cohortă în care au fost implicați 420,890 de subiecți și 62 de studii clinice pe 7.184 de participanți.

Rezultatele au arătat o reducere semnificativă a greutății corporale, a indicelui de masă corporală și a circumferinței taliei.

Autorii au concluzionat că nucile pot fi benefice în prevenirea obezității, cu toate acestea, este nevoie de studii prospective adiționale pentru a explora beneficiile metabolice ale subclaselor specifice de nuci.

________________________

Un studiu realizat la Universitatea Harvard, care a durat 30 de ani, a arătat că nucile au efecte cardioprotectoare și că cei care le consumă zilnic au o sănătate mai bună și trăiesc mai mult decât cei care nu mănâncă deloc nuci.

Persoanele care au consumat câte 7 porții de nuci sau mai mult pe săptămână au avut un risc de boli cardiovasculare cu 29% mai mic, și de cancer cu 11% mai mic

 

Vezi și 30 de grame de NUCI pe zi ne pot apăra de bolile CARDIOVASCULARE, NEUROCOGNITIVE și METABOLICE (diabet, obezitate)

 

Nucile conțin grăsimi bune (Omega-3), fibre, polifenoli, proteine, minerale, vitamine și flavonoide, compuși care protejează vasele de sânge și reduc inflamația în corp. Sunt benefice nu doar pentru inimă, ci și pentru creier, unghii și păr

Dieteticienii recomandă o mână (28 g) de nuci pe zi. Poate fi un singur tip, sau un amestec de fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune, fistic). 

________________________

Surse:

1. Flores-Mateo G, Rojas-Rueda D, Basora J, Ros E, Salas-Salvadó J., Nut intake and adiposity: meta-analysis of clinical trials, Am J Clin Nutr. 2013 Jun;97(6):1346-55: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23595878

2. Li H, Li X, Yuan S, Jin Y, Lu J., Nut consumption and risk of metabolic syndrome and overweight/obesity: a meta-analysis of prospective cohort studies and randomized trials, Nutrition & Metabolism (Lond), 2018 Jun 22;15:46: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29977320

3. Global News, Why are nuts good for us and how many should we eat? https://globalnews.ca/news/1003078/why-are-nuts-good-for-us-and-how-much-should-we-be-eating-daily/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *