6 Alimente ANTI-INFLAMATOARE pentru sezonul rece

Anotimpul rece înrăutățește declanșează numeroase afecțiuni și totodată înrăutățește simptomele multor boli.

Consumul de alimente potrivite este deosebit de important, deoarece unele au proprietăți anti-inflamatoare remarcabile și pot ameliora durerile, pot întări imunitatea, preveni răcelile și încălzi organismul.

Alimente antiinflamatoare pentru sezonul rece

ALIMENTE ANTI-INFLAMATOARE

Iată câteva din cele mai eficiente alimente sau mirodenii anti-inflamatoare pe care le putem consuma sau folosi mai des în sezonul rece pentru combaterea inflamațiilor.

DOVLEACUL

Dincolo de savoarea sa specifică toamnei și a aromei reconfortante, dovleacul este un calmant bun pentru inflamații. Singura condiție este să-l consumăm fără zahăr, care este inflamator.

Asemenea altor fructe sau legume de culoare portocalie, este bogat în carotenoide pe care corpul le transformă în vitamina A, un antioxidant important pentru sănătatea ochilor, a aparatului reproductiv și a funcției sistemului imunitar.

Și semințele de dovleac sunt recomandate datorită conținutului bogat în minerale, îndeosebi în zinc, care susține imunitatea.

SCORȚIȘOARA

Și această mirodenie este asociată cu numeroase rețete tradiționale de toamnă și iarnă. Studiile au arătat că scorțișoara este importantă pentru niveluri sănătoase de zahăr din sânge.

Este de asemenea benefică pentru stomac (disconfort digestiv). Calmează crampele menstruale și susține imunitatea.

Poate fi folosită la aromatizarea preparatelor culinare sau a băuturilor. Doar inhalarea mirosului de scorțișoară produce un efect stimulator și energizant asupra creierului.

În scop terapeutic este recomandat să se folosească doar scorțișoara indiană (Ceylon), nu cea chinezească (Cassia), deoarece aceasta din urmă are un potențial toxic mai mare pentru ficat.

Persoanele care iau medicamente pentru subțierea sângelui sau au probleme cu ficatul trebuie să ceară sfatul medicului înainte de a folosi scorțișoara în scop medicinal.

GHIMBIRUL

Acest condiment este folosit de mii de ani pentru beneficiile sale numeroase. Poate fi consumat în diverse feluri: sub formă de ceai, pulbere, rădăcină, suc, capsule, suplimente alimentare.

Ghimbirul are efecte calmante asupra stomacului. Este util în greață, rău de mișcare, grețuri matinale la femeile gravide, diaree, flatulență, vărsături și stare de rău la bolnavii de cancer care fac chimioterapie sau radioterapie.

Datorită proprietăților sale antiinflamatoare puternice, poate fi reduce durerile articulare, musculare, menstruale și durerile de cap.

Stimulează circulația și încălzește rapid corpul. Previne și ameliorează simptomele de răceală și gripă. Ajută la tratarea gâtului și a sinusurilor.

NUCȘOARA

O altă mirodenie specifică anotimpurilor reci, nucșoara este benefică în probleme de imunitate, tulburări digestive, afecțiuni renale, dentare și inflamatorii, insomnie și dureri menstruale.

În medicina chineză, nucșoara este un tonic popular pentru ficat. Conține mangan, vitamina B6, cupru și acid folic.

Trebuie folosită doar în cantități mici. La unele persoane poate cauza iritații pe piele.

TURMERICUL

Lista afecțiunilor pe care turmericul le previne și le tratează este extrem de lungă. Acest condiment indian conține curcumină, un compus supus unui număr impresionant de studii și cercetări datorită efectelor sale asupra răspunsului inflamator.

Este folosit în medicina indiană (ayurveda) și chineză în următoarele afecțiuni și simptome:

– disconfort cauzat de osteoartrită și artrită reumatoidă
– disconfort abdominal și digestiv
– afecțiuni hepatice și biliare
– ulcere stomacale
– răceală și gripă
– tulburări nervoase
– probleme ale glicemiei
– anxietate
– tulburări ale tensiunii arteriale și ale nivelului de colesterol

Turmericul are o influență notabilă asupra enzimelor inflamatorii din corp care perpetuează bolile inflamatorii.

Poate fi folosit sub formă de pulbere, capsule, ceai, comprese, unguente, sau în lapte.

CUIȘOARELE

Acest condiment este adesea incorporat în amestecurile de mirodenii pentru vin fiert, plăcinte sau alte deserturi.

Sunt bogate în mangan, un mineral necesar pentru structura și densitatea oaselor, pentru elasticitatea și tinerețea pielii.

__________________________

Sursă: Wishg Garden Herbal Remedies, Fall & Winter Foods For Inflammation: https://wishgardenherbs.com/blog/3527/anti-inflammatory-foods-fall-winter/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.