ALIMENTE pentru sănătatea glandelor ENDOCRINE

Sistemul endocrin este alcătuit din glande care secretă hormoni.

Aceste glande sunt împrăștiate în tot corpul: glanda pineală, hipotalamusul, glanda pituitară, glanda tiroidă, paratiroida, timusul, glandele suprarenale, pancreasul, ovarele și testiculele.

Glande endocrine

Hormonii eliberați în fluxul sanguin de glandele endocrine ajută la reglarea mai multor sisteme și funcții din corp:

– reproducerea
– metabolismul
– somnul
– tensiunea arterială
– ritmul cardiac

Dieta joacă un rol extrem de important în menținerea sănătății sistemului endocrin.

____________________________

ALIMENTE BENEFICE PENTRU TIROIDĂ

Tiroida este cea mai mare glandă endocrină, iar bolile tiroidiene și inflamația au efecte majore asupra funcției întregului sistem endocrin.

Vitamina D are un rol important în producția hormonilor tiroidieni. Expunerea la soare ajută corpul să asimileze vitamina D în mod natural. Dintre alimente, cele mai bune surse de vitamina D sunt:

• uleiul de ficat de cod
• ouăle organice
• ciupercile
• peștele gras

Seleniul este de asemenea esențial pentru sănătatea glandei tiroide, datorită faptului că el activează enzimele necesare pentru funcția normală a tiroidei și stimulează producția de hormoni tiroidieni.

Cele mai bune surse de seleniu natural sunt:

• nucile braziliene
• organele de animale
• carnea de pasăre
• tonul
• sardinele
• somonul sălbatic
• creveții

____________________________

ALIMENTE PENTRU GLANDELE SUPRARENALE

Glandele suprarenale sunt extrem de importante în perioadele de stres, deoarece ele secretă epinefrină și norepinefrină – hormoni care influențează răspunsurile la stres.

Stresul stimulează suprarenalele să elibereze cortizol (hormonul stresului), pentru a regla nivelul de zahăr din sânge, presiunea arterială, metabolismul, răspunsul imun și acțiunile anti-inflamatorii.

Nivelul crescut de cortizol poate duce la oboseala suprarenală.

Potrivit dieteticianului Dina Aronson, alimentele anti-inflamatoare sunt esențiale pentru susținerea glandei suprarenale:

• fructele
• legumele
• cerealele integrale
• nucile
• semințele
• fasolea
• peștele gras

____________________________

ALIMENTE PENTRU HIPOTALAMUS

Hipotalamusul are un rol-cheie în metabolism și controlul greutății corporale. Un studiu publicat în anul 2013 în British Journal of Nutrition a arătat că dietele sărace în grăsimi saturate și bogate în acizi grași polinesaturați, precum și un raport 1:1 de Omega-3 și Omega-6 a îmbunătățit sănătatea și funcția hipotalamusului.

Alimentele cele mai bogate în Omega-3 și Omega-6 sunt:

• uleiul de semințe de in
• semințele de cânepă
• semințele de dovleac
• somonul sălbatic
• carnea de vită crescută organic
• ouăle
• sardinele
• tonul

____________________________

ALIMENTE PENTRU GLANDA PINEALĂ

Vitaminele B5 și B6 ajută glanda pineală să producă și să secrete melatonina, un hormon care reglează ritmurile circadiene (mecanismul ceasului intern al corpului).

Perturbarea ciclurilor de somn au efecte negative asupra întregului sistem endocrin și a stării generale de sănătate.

Cele mai bune surse alimentare de vitamina B5 și vitamina B6 sunt:

• avocado
• fasolea
• lintea
• ciupercile
• cartofii dulci
• tonul
• carnea de curcan

____________________________

Sursă: LIVE STRONG, Foods to Eat to Keep the Endocrine System Healthy: https://www.livestrong.com/article/506495-foods-to-eat-to-keep-the-endocrine-system-healthy/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.