Lecitina din Soia: Beneficii Pentru Inimă, Ficat şi Creier

Cele mai puternice şi semnificative beneficii pe care lecitina din soia ni le oferă sunt cele legate de sănătatea inimii, ficatului şi creierului. Nu toate suplimentele de lecitină sunt create egal, de aceea unele persoane pot experimenta efecte secundare, mai ales dacă produsul este modificat genetic.

lecitina din soia

> Îmbunătăţeşte funcţia creierului

Principalul nutrient găsit în lecitina din soia este fosfatidilcolina. Aceasta face parte din membrana care înconjoară celulele de la nivelul corpului. Este deosebit de importantă pentru prevenirea pierderii memoriei, mai ales la cei de vârsta a III-a. Efectele lecitinei asupra creierului şi funcţiei memoriei aduc beneficii şi îmbunătățiri şi în cazul bolii Alzheimer, demenţă sau amnezie.

> Susţine pierderea în greutate 

Lecitina grăbește descompunerea grăsimilor şi stimulează metabolismul. Lecitina permite corpului să piardă în greutate în mod natural şi uşor, fără să cauzeze efecte secundare nedorite.

> Lecitina scade colesterolul

Lecitina este folosită de zeci de ani pentru tratarea pacienţilor cu nivel ridicat de colesterol. Această substanţă controlează fluxul de nutrienţi din celule şi previne acumularea de grăsimi la nivelul arterelor, pereților inimii sau creierului. Din acest motiv, lecitina de soia este recomandată ca adjuvant în menţinerea sănătăţii cardiovasculare.

> Esențială pentru sănătatea ficatului

Medicii si oamenii de ştiinţă au descoperit acum ceva timp că lecitina este extrem de importantă pentru funcția hepatică. Lecitina combate şi previne acumularea nocivă de grăsime în ficat. În acelaşi timp, ea controlează fluxul de substanțe nutritive ingerate, curăţând totodată ficatul de toxinele acumulate, înainte ca acestea să devină dăunătoare pentru sănătate.

Alte beneficii ale consumui de lecitină din soia:

– Reduce calculii biliari
– Stimulează funcţia vezicii biliare
– Reduce inflamaţiile – artrita

Soia modificată genetic

Există trei lucruri care trebuie avute în vedere atunci când se alege un produs sau supliment cu lecitină din soia.

1. Verificați dacă soia nu este modificată genetic. Organismele modificate genetic (OMG) prezintă riscuri considerabile pentru sănătate și, din păcate, soia este una dintre culturile cele mai susceptibile de a fi modificate. Efectele pe termen lung sunt necunoscute și există un risc crescut de toxine ascunse sau interactiuni cu alte elemente nutritive care nu se poate anticipa.

2. Pentru a evita eventualele probleme de sanatate cauzate de pesticidele şi substanţele chimice nocive din soia cultivată necorepsunzător, ar trebui să alegeți un producător care respectă bunele practici de fabricație pentru produse alimentare umane.

3. Asigurați-vă că soia pe care o consumaţi este fermentată. Multe surse de soia sunt nefermentate, iar acest tip de soia este greu de digerat, şi în plus conține toxine și estrogeni de plante care ar putea perturba ciclul menstrual, cauza cancer de sân, deregla tiroida sau provoca probleme de prostată. Soia fermentată reduce considerabil aceste riscuri, fără să îşi din substanțele nutritive.

Surse naturale de lecitină

Suplimentele cu lecitină din soia sunt disponibile sub formă de capsule, pudră, granule sau extract ecare sunt de regulă adăugate în diverse alimente. Organismul uman are nevoie, în general, între 30 și 50 mg de lecitină pe zi pentru o sănătate optimă. Sursele alimentare de lecitină sunt abundente. Acestea includ:

– Glbenuş de ou, polen de albine, grâu, alune și fulgi de ovăz, pește, legume sau cereale integrale.

Lecitina din soia – efecte secundare şi precauţii

Lecitina din soia nu funcţionează pentru toţi oamenii la fel. Efectele secundare ale suplimentării cu lecitină din soia pot include: vărsături, amețeli, creștere în greutate, greață, dureri de cap sau disconfort gastro-intestinal. Persoanele alergice la soia trebuie să evite toate produsele care conțin acest ingredient. Pentru cei mai mulți oameni însă, beneficiile lecitinei din soia sunt mai mari decât efectele secundare.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.