Clicky

„Un PEȘTE pe zi” ține doctorul CARDIOLOG departe!

Nivelul crescut de grăsimi în sânge (dislipidemia) întâlnit la un număr tot mai mare de persoane are consecințe grave asupra sănătății cardiovasculare.

În ultimii 20 de ani, cercetătorii au adunat dovezi cu privire la beneficiile acizilor grași Omega-3 asupra inimii și a organelor extra-cardiace. Acești nutrienți au un potențial remarcabil în ceea ce privește prevenția bolilor cardiovasculare.

Peste pentru sanatatea inimii

Acizii grași de tip Omega-3 fac parte din categoria acizilor grași polinesaturați de lanț lung. Cei mai importanți pentru factorul cardiovascular sunt EPAacidul eicosapentaenoic și DHAacidul docosahexaenoic.

Îi găsim cel mai mult în uleiul de pește și fructele de mare. Peștele cu cel mai mare conținut de Omega-3 este tonul, somonul, macroul, hering-ul și sardinele.

___________________________

Studiile recente au arătat că acizii Omega-3 reduc riscul de deces cardiac. Aceștia îmbunătățesc funcția cardiacă și vasodilatația prin proprietățile lor anti-trigliceridemice, antihipertensive, hemostatice, anti-aritmice, anti-aterogenice și antiinflamatoare la nivel endotelial.

Hipertrigliceridemia poate duce la dezvoltarea bolilor de inimă coronariene aterosclerotice. Pacienții cu un nivel crescut de trigliceride sunt de asemenea predispuse la tromboză. Acizii grași Omega 3 reduc acest risc.

Omega-3 reduc sinteza și secreția lipoproteinelor de densitate scăzută și nivelul trigliceridelor la persoanele cu dislipidemie.

Uleiul de pește a demonstrat efecte anti-aritmice la pacienții cu fibrilație atrialăAlte beneficii au fost semnalate și în prevenirea și tratarea insuficienței cardiace.

___________________________

Peștele nu este recomandat numai persoanelor cardiace, ci și celor care suferă de afecțiuni inflamatoare, precum colita ulcerativă, boala Crohn, artrita reumatoidă, cancer, șoc septic, lupus eritematos sau septicemie.

La persoanele obeze, EPA a crescut nivelul de adiponectină, un hormon care determină scăderea în greutate prin reducerea glucozei plasmatice și a lipidelor. Totodată, adiponectina reduce inflamația și îmbunătățește sensibilitatea la insulină.

___________________________

Sursă: Soumia Peter, Sandeep Chopra and Jubbin J. Jacob, A fish a day, keeps the cardiologist away! – A review of the effect of omega-3 fatty acids in the cardiovascular system, Indian J Endocrinol Metab. 2013: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3712371/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *