DIETA care scade COLESTEROLUL cu 10-20% într-o săptămână

Recomandările dietetice sunt deosebit de importante pentru păstrarea sănătății sistemului cardiovascular, și nu numai.

O alimentație sănătoasă poate avea un impact semnificativ asupra prevenirii evenimentelor cardiovasculare cu potențial fatal, precum un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Dieta colesterol

Aceasta trebuie să cuprindă cât mai multe legume și fructe, cereale integrale, alimente bogate în fibre și pește.

Un studiu realizat de Groupe Hospitalier Pitié-Salpêtrière, Assistance Publique-Hôpitaux – din cadrul Departamentului de Endocrinologie și Metabolism din Paris, a arătat că anumite tipuri de diete pot determina o scădere notabilă a incidenței bolilor cardiovasculare și a concentrației de colesterol:

• dietă bogată în fibre (între -5 și -10%)
• dietă bogată în fitosteroli (-10%)
• consum de nuci (-8%)
• consum de proteine de soia (între -3 și -10%)

_________________________

Botanistul american James Duke ne oferă câteva idei de rețete sau meniuri care pot ajuta la coborârea nivelurilor de colesterol:

La micul-dejun:

– portocale, grepfrut, mere, morcovi – mixate în blender
– clătite sau brioșe din cereale integrale
– fructe proaspete
– terci din fulgi de ovăz

La masa de prânz:

– supă de legume cu fasole, orz, morcov, ceapă, usturoi și condimente
– pâine integrală unsă cu unt de arahide sau unt din alt tip de nuci (migdale) sau semințe
– salată bogată în fibre
– salată de fructe
– un fursec din fulgi de ovăz sau brioșe cu tărâțe

La cină:

– lipie unsă cu sos salsa și umplută cu boabe de fasole și orez
– chilli vegetarian cu tofu
– brioșe din mălai, unse cu unt de arahide
– hot-dog cu salată de varză (și alte legume tăiate bețișoare), sos de roșii, muștar și ceapă
– supă de linte
– fasole neagră cu orez
– supă de zarzavaturi: câte 1 cană de varză, morcovi, țelină, cartofi, ceapă tocate, cu condimente și mirodenii
– salată verde mare
– cocktail din fructe

Autorul acestei diete susține că după 1-2 săptămâni de acest regim se poate obține o reducere de 10-20% a nivelului de colesterol la persoanele cu hipercolesterolemie.

_______________________

Surse bibliografice:

1. James A. Duke, Hipercolesterolemia, Farmacia Verde, Editura ALL, București, 2009, pp. 255, 258

2. Bruckert E., Rosenbaum D., Lowering LDL-cholesterol through diet: potential role in the statin era, Curr Opin Lipidol. 2011: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21233620

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.