5 SECRETE de ALIMENTAȚIE de la călugării greci, cu cea mai mare rată de longevitate

Călugării greci din Muntele Athos se numără printre cele mai longevive comunități din lume. Secretul lor stă într-o dietă sănătoasă, care îi face să se alinieze altor comunități care se bucură de o speranță de viață mult mai mare decât populația vestică.

Longevitatea crescută înseamnă totodată mai puține boli cronice: diabet, afecțiuni cardiovasculare, demență, cancer sau accidente vasculare cerebrale.

Dieta Muntele Athos

Călugării au un stil de viață simplu, dar auster. Dieta lor este de tip mediteraneean, bazat în special pe alimente vegetale. Aproape tot ce mănâncă este cultivat, crescut și recoltat de ei.

______________________

Dieta călugărilor greci din Muntele Athos

Legumele și leguminoasele sunt alimentele principale pe care le consumă. Folosesc mult suc de lămâie, ulei de măsline, mirodenii și condimente la gătit, precum chimen, mentă, pătrunjel, mărar, oregano, fenicul, țelină, ceapă și usturoi.

Toate acestea sunt înzestrate cu proprietăți antibacteriene, anticancerigene și antioxidante.

Viețuitorii din mănăstiri și schituri nu consumă carne, însă mănâncă pește cu moderație, în zilele cu dezlegare.

Alcoolul, servit de asemenea ocazional pentru digestie, și în cantități mici (un pahar la masă), este produs local.

Din dieta monahilor greci din Muntele Athos fac parte și dulciurile, care se servesc în afara zilelor de post: baclava, halva, biscuiți sau fursecuri cu ovăz și prăjituri făcute „în casă”.

_____________________________

♣ 200 de zile de post din an

Pe lângă faptul că specificul dietei este unul cât se poate de natural, un alt element care contribuie la starea lor bună de sănătate este principul cumpătării, al moderației sau al echilibrului.

Spre deosebire de majoritatea oamenilor din lume, călugării se ghidează după principiul: „Mănâncă pentru a trăi, nu trăi pentru a mânca”.

În cea mai mare parte a anului, călugării țin post. Din 365 de zile, 200 sunt zile de postMarțea, joia, sâmbăta și duminica nu postesc, și servesc două mese pe zi: una dimineața și una seara, cu puțin vin.

În celelalte zile – numite zile de abstinență, consumă doar o masă pe zi, de regulă seara. Ea constă de regulă în fructe, legume, pâine și linteÎn timpul mesei, călugării nu vorbesc, ci ascultă citindu-se din viețile sfinților.

Cercetătorii au descoperit că postul intermitent reprezintă un mod sănătos de a pierde în greutate și a trăi mai mult.

_____________________________

Top 5 lecții de dietă din Muntele Athos:

1. Mâncați leguminoase: fasolea și lintea conțin cantități mari de fibre, fier, proteine și acid folic.

2. Mâncați alimente proaspete: călugării consumă în mare parte produse de sezon, organice, crescute local – astfel se explică incidența redusă a cancerului, a bolilor cardiovasculare și a altor afecțiuni.

3. Mâncați puțin: călugării stau la masă 20 de minute și mănâncă puțin.

4. Serviți mâncăruri ușoare: alternați gătitul cu apă și ulei (fierbere, preparare la aburi, coacere); călugării folosesc doar ulei de măsline, fără unt sau alte grăsimi.

5. Fără sare: călugării nu consumă produse procesate, care conțin multă sare; folosesc în schimb multe mirodenii și condimente.

________________

Sursă: The Mount Athos Plan, published in The Observer newspaper: http://vibrantliveswellbeing.com/the-worlds-healthiest-people-mount-athos-monks-part-1-diet/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.