Vreți să ÎNDULCIȚI în mod NATURAL deserturile? Adăugați câteva CURMALE!

Curmalele se numără printre cele mai dulci fructe din lume. Datorită texturii lor cărnoase pot fi incorporate în numeroase rețete, îndeosebi în creme, aluaturi, sosuri, glazuri, blaturi.

Autorii de rețete raw-vegan le folosesc la prepararea de deserturi naturale, fără preparare termică, doar din fructe, cereale, semințe și alte ingrediente vegetale.

Curmale – indulcitor natural

Curmalele deshidratate rehidratate în apă sau alt lichid devin moi și pot fi procesate într-un blender și transformate într-o pastă fină, foarte dulce. Aceasta poate fi adăugată în numeroase rețete.

Din curmale putem face așadar o pastă dulce, sau un sirop, asemănător mierii. Puneți 1 ½ căni de apă în blender. Adăugați 1 cană de curmale moi. Mixați la viteză mică până rezultă un sirop subțire, care curge. Pentru a-i îmbunătăți gustul, puteți adăuga puțină sare, iar pentru a-i prelungi durata de viață și a-i păstra prospețimea, puteți adăuga suc de lămâie.

Turnați siropul într-un borcan și păstrați-l în frigider. Poate fi folosit în loc de alt sirop (de arțar, de agave), în câteva zile.

___________________________

Pentru a obține un sirop care să reziste mai mult timp, curmalele trebuie fierte în apă, până când lichidul scade și ajunge la consistența mierii. Acest sirop poate fi folosit și la gătit.

Pentru a îndulci un lapte vegetal preparat în casă, adăugați 2-3 curmale la mixare, apoi strecurați laptele.

Din curmale și fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune) sau cereale puteți obține batoane energizante, biluțe sau blaturi pentru diverse prăjituri sau torturi. Fructele se mixează împreună, iar compoziția lipicioasă obținută se modelează în formele dorite.

 

Beneficiile curmalelor

Curmalele sunt bogate în fibre solubile și insolubile, care ajută la scăderea colesterolului LDL. Un nivel crescut de colesterol poate mări riscul de boli cardiovascular, ateroscleroză, atac de cord sau accident vascular cerebral.

Fibrele sunt responsabile și pentru efectele laxative ale curmalelor, prin care combat constipația în mod natural.

Aceste fructe ajută la creșterea nivelului de energie. Zaharurile naturale pe care le conțin (fructoză, glucoză și sucroză), sunt procesate ușor de corp și folosite pentru producția de energie.

Datorită conținutului de minerale (calciu, fosfor, magneziu, zinc, potasiu), curmalele ajută la întărirea oaselor și a dinților și la prevenirea osteoporozei. Fosforul ajută la creșterea, menținerea și repararea țesuturilor și a celulelor.

___________________________

Surse bibliografice:

1. Dr. Axe, Medjool Dates: The Healthiest Natural Sweetener? https://draxe.com/medjool-dates/

2. The Kitchn, 3 Ways to Use Dates as a Substitute for White Sugar: https://www.thekitchn.com/3-ways-to-use-dates-as-a-substitute-for-white-sugar-244016

3. Wiki How, How to Make Date Sweetener: https://www.wikihow.com/Make-Date-Sweetener

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.