MIGDALELE scad COLESTEROLUL și GREUTATEA corporală

Se numără printre cele mai îndrăgite tipuri de fructe oleaginoase. Consumul lor datează din vremea egiptenilor antici. Puțini dintre noi știm că migdalele sunt înrudite cu cireșele, prunele și piersicile.

Astăzi, migdalele sunt renumite în întreaga lume pentru conținutul lor nutrițional bogat și pentru proprietățile lor terapeutice.

Migdale beneficii proprietati

Au o densitate energetică mare, conțin nutrienți valoroși, care lipsesc tot mai mult din dieta omului modern: proteine de calitate, fibre, grăsimi mononesaturate, alfa-tocoferol (vitamina E), vitamine din complexul B, magneziu, fosfor, cupru, fier, mangan și fitonutrienți.

Migdale – proprietăți și beneficii

Practicanții medicinei indiene Ayurveda le considerau benefice pentru îmbunătățirea funcțiilor cerebrale și a capacității intelectuale și pentru creșterea longevității.

__________________________________________

Migdalele scad colesterolul

Este unul din cele mai cunoscute beneficii ale migdalelor. Sunt sărace în grăsimi saturate, dar bogate în acizi grași nesaturați, benefici pentru creier, sistemul cardiovascular și metabolism.

Conțin de asemenea multe fibre, proteine și antioxidanți cu efect protector împotriva colesterolului.

Toți acești nutrienți contribuie la efectele hipocolesterolemiante ale migdalelor. Aceste fructe reduc colesterolul LDL îndeosebi la persoanele cu colesterol mare și diabet.

__________________________________________

Migdalele în diabet și cura de slăbire

Dincolo de faptul că migdalele reduc colesterolul, sunt capabile să modifice și alți factori de risc implicați în bolile cardiovasculare și diabet, precum greutatea corporală, homeostazia glucozei, inflamația și stresul oxidativ.

Deși au un indice caloric ridicat, consumate ca gustare, între mese, reduc foamea și dorința de a mânca seara. Un studiu a arătat că persoanele care țin dietă și mănâncă migdale, au un aport redus de calorii. Acest lucru înseamnă că migdalele susțin efortul de a elimina kilogramele în plus.

Cercetătorii de la Universitatea Tufts din SUA au revizuit câteva studii clinice realizate pe efectele consumului de migdale asupra greutății corporale, reglarea glucozei, stresul oxidativ și inflamații.

Rezultatele au arătat că dincolo de faptul că scad colesterolul, migdalele pot influența în mod pozitiv riscul bolilor degenerative cronice, îndeosebi la persoanele cu sindrom metabolic și diabet zaharat de tip 2.

____________________________________

Migdalele previn bolile de inimă și atacul de cord

Grăsimile mononesaturate (regăsite și în uleiul de măsline) și antioxidanții din migdale susțin sănătatea inimii. Flavonoidele și vitamina E îmbunătățesc funcția arterelor și reduc inflamația.

Migdalele conțin și alți nutrienți benefici pentru sistemul cardiovascular, precum arginină, magneziu, cupru, mangan, calciu și potasiu.

Previn daunele în interiorul pereților arteriali și combat formarea de plăci arteriale.

Prin faptul că ajută la menținerea unor niveluri optime de colesterol și tensiune arterială, consumul de migdale poate ajuta la combaterea obezității și implicit a accidentelor vasculare și a atacului de cord.

____________________________________

Bibliografie:

1. Kamil A., Chen CY., Health benefits of almonds beyond cholesterol reduction, J Agric Food Chem. 2012: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22296169

2. Dr. Axe, 9 Amazing Benefits of Almonds Nutrition: https://draxe.com/almonds-nutrition/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.