2 ALIMENTE de care INIMA noastră are nevoie pentru a fi puternică și sănătoasă

Fără îndoială, o dietă săracă în nutrienți afectează sănătatea întregului organism, dar mai ales pe cea a inimii. Cercetătorii estimează că alimentația precară cauzează în fiecare an pentru peste 415.000 de decese din cauza bolilor cardiovasculare în SUA.

Un studiu recent, realizat la Universitatea din Washington a arătat că 50% din aceste decese pot fi prevenite doar cu ajutorul dietei. Nu este suficient doar să reducem consumul de sare și grăsimi.

Alimente pentru inimă

Această cercetare ne arată cu precizie ce grupuri de alimente ar trebui să includem mai des într-o dietă cardioprotectoare.

Echipa de cercetători a analizat 415.000 de decese cardiovascular din 2015 potrivit factorilor dietetici asociați, inclusiv consumul de alimente sănătoase și nesănătoase.

Au descoperit că un aport redus de legumenuci și semințe reprezintă factorii principali de risc pentru fatalitățile din cauze cardiovasculare. Pe locul 3 se află cerealele integrale. Iată topul complet:

– aport scăzut de legume – a contribuit la 11,6% din decese
– aport scăzut de nuci – a contribuit la 11,5% din decese
– aport scăzut de cereale integrale – a contribuit la 10,4% din decese

În ceea ce privește consumul de alimente nesănătoase, aportul excesiv de sare a contribuit la 9% din decesele cardiace.

O recenzie realizată la Școala de Medicină din Harvard pe 3 studii prospective largi a arătat că un consum ridicat de nuci este invers asociat cu bolile cardiovasculare și bolile de inimă coronariene.

O meta-analiză mult mai amplă, efectuată pe 20 de studii (29 publicații), a arătat că nucile reduc inclusiv mortalitatea din cauza cancerului, a bolilor respiratorii, a diabetului și a infecțiilor.

_____________________________________________________________________________________________________________

Bibliografie

1. Guasch-Ferré M., Liu X., Malik VS3, Sun Q3, Willett WC., Manson JE., Rexrode KM., Li Y., Hu FB4, Bhupathiraju SN., Nut Consumption and Risk of Cardiovascular Disease, J Am Coll Cardiol. 2017: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29145952

2. Underground Health Reporter, The TWO Foods Your Heart Needs for Better Health: http://undergroundhealthreporter.com/two-foods-for-healthy-heart/

3. Dagfinn Aune, NaNa Keum, Edward Giovannucci, Lars T. Fadnes, Paolo Boffetta, Darren C. Greenwood, Serena Tonstad, Lars J. Vatten, Elio Riboli and Teresa Norat, Nut consumption and risk of cardiovascular disease, total cancer, all-cause and cause-specific mortality: a systematic review and dose-response meta-analysis of prospective studies, BMC Medicine 2016: https://bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-016-0730-3?utm_campaign=BMC40566B&utm_medium=BMCemail&utm_source=Teradata

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.