Cum să faci un „OU” vegetal din SEMINȚE de IN

Oul este un ingredient de neînlocuit în rețete. Cu toate acestea, vegetarienii au descoperit un substitut foarte reușit pentru preparatele de post sau raw-vegane: oul de in.

Are o consistență similară unui ou adevărat. Spre deosebire de banane, sosul de mere și alte înlocuitoare vegetale, oul de in nu are un gust atât de pregnant. Din acest motiv poate fi folosit și în preparatele dulci, și în cele sărate.

„Ou” din semințe de in

Se obține foarte ușor și rapid în casă. Trebuie doar să mixați semințele de in, apoi să le amestecați cu puțină apă și să le lăsați să se umfle circa 5 minute.

Deși oul de găină are o valoare nutrițională remarcabilă, „oul” de in este și el bogat în nutrienți importanți pentru organism, precum acizi grași esențiali Omega-3, proteine vegetale de calitate, mangan, magneziu, vitamina B1, foarte multe fibre și lignani. În plus, are un conținut redus de carbohidrați și calorii.

Fibrele sunt extrem de importante pentru sănătatea noastră deoarece susțin buna funcționare a proceselor digestive, împiedică depunerea colesterolului în corp și previn diverse tipuri de cancere (îndeosebi cancerul de sân și cancerul de colon).

Lignanii sunt fitoestrogeni naturali care funcționează asemenea hormonului estrogen.

Combat îmbătrânirea prematură, au efecte protectoare și regenerante asupra celulelor, reglează hormonii (în funcție de nivelul de estrogen din corpul fiecărei femei). Au proprietăți antivirale și antimicrobiene prin care reduc severitatea și incidența răcelilor.

Studiile au arătat că polifenolii (precum lignanii) susțin creșterea bacteriilor bune (probiotice) din intestin și ajută la eliminarea candidei din corp.

Consumul de semințe de in a fost asociat cu sănătatea pielii și a părului, scăderea colesterolului, reducerea simptomelor de menopauză și tulburări hormonale, scăderea în greutate.

___________________________________________________________________________________________________________

„Ou” din semințe de in – rețetă

Ingrediente

• 1 lingură de semințe de in
• 3 linguri de apă

Preparare

Puneți semințele într-un blender mic împreună cu apa și mixați până rezultă o compoziție omogenă, spumoasă.

Dacă nu aveți un robot mic care să poată mixa bine o cantitate mică de ingrediente, puteți măcina semințele prin râșnița de cafea mai întâi, și apoi să le amestecați cu apa.

Lăsați-le să stea la înmuiat 5 minute pentru a se închega. Veți vedea că semințele absorb toată apa și se transformă într-un gel.

Cantitatea obținută poate înlocui un ou în rețete.

Dacă vreți ca „oul” de in să se închege și mai tare, ca o gelatină, fierbeți amestecul câteva secunde. După ce ați amestecați semințele măcinate cu apa, puneți-le într-un ibric și lăsați-le să clocotească 5-10 minute, până se îngroașă foarte tare. Strecurați amestecul și adăugați-l în compoziția rețetei.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Dr. Axe, Top 10 Benefits of Flaxseed + How to Add Flaxseeds to Your Diet: https://draxe.com/10-flax-seed-benefits-nutrition-facts/

2. Simple Vegan Blog, How to make flax egg: https://simpleveganblog.com/how-to-make-flax-egg/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.