Alimente Pro şi Anti-Cancer

Cancerul este o boală care poate fi declanşată de anumite alimente, sau de un tip nociv de a prepara mâncărea. În acelaşi mod, cancerul poate fi prevenit şi chiar combătut cu ajutorul unor alimente anticancerigene, consumate corect: crude, sau sub formă de sucuri naturale.

Alimente Pro şi Anti-Cancer

Mâncăruri gătite care pot produce cancer

> Prăjelile sunt gustoase şi cu greu poate renunţa cineva la ele. Însă tot ce înseamnă ars, fript sau prăjit în ulei din abundenţă este de fapt un aliment cancerigene. Cartofii prăjiţi, snack-urile şi chips-urile conţin grăsimi rele care cresc colesterolul şi favorizează apariţia bolilor cardiace. Nici pâinea prăjită nu este exclusă din această categorie.

> Carnea roşie, conservele de carne, slănina şi peştele afumat sunt cauzatoare de agenţi cancerigeni care în timp pot determina dezvoltarea unor forme de cancer. Se recomandă evitarea pe cât posibil a acestui tip de carne. Se recomandă în schimb carnea albă slabă. Sarea, produsele afumate şi care cad greu la stomac trebuie de asemenea evitate.

> Produsele care conţin aditivi, sucurile acidulate şi neacidulate îndulcite cu zahăr alb şi brun fac şi ele parte din lipsta alimentelor cu risc mare de cancer. Aspartamul şi dulciurile coapte intră şi ele în această categorie. Se vor înlocui cu fructe proaspete şi sucuri naturale vitaminizante.

> Grăsimile rele de tipul untului, margarinei, uleiului sau maionezei se vor consuma cu moderaţie.

> Băuturile alcoolice din comerţ, tutunul şi alimentele care conţin aditivi alimentari, conservanţi sau coloranţi, au toate potenţial cancerigen.

Top alimente anticancerigene

În general, alimentele bogate în antioxidanţi – Vitaminele A, C, E şi seleniu asigură organismului protecţie împotriva agenţilor cancerigeni şi previn apariţia celulelor maligne.

1. Pepene galben şi spanac. Acestea sunt bogate în fibre, şi multă Vitamina C. Sucul de spanac în special este utilizat de medicii naturişti în prevenirea şi tratarea diferitelor tipuri de cancer.

2. Morcovii şi dovleceii. Aceştia conţin beta-caroten şi pot fi consumaţi sub formă de suc sau ca mâncare la abur.

3. Conopidă, broccoli, varza albă, varza de Bruxelles, ţelină, gulii, napi. Acestea scad riscul de cancer la colon şi stomac.

4. Anghinarea – care conţine salvestroli, poate fi consumată în salate sau băută sub formă de ceai.

5. Ceaiul verde şi salata verde sunt surse minunate de acid folic, fibre, carotenoide şi mulţi alţi antioxidanţi cu rol în prevenirea şi combaterea cancerului.

6. Varza roşie, sfecla, roşiile şi strugurii roşii conţin resveratrol, un antioxidant puternic pentru cancer.

7. Fasole, mazare şi linte. Acestea conţin saponine.

8. Afine şi alte fructe de pădure, seminţe de in – sunt surse bogate de grăsimi esenţiale bune şi antioxidanţi.

9. Usturoi, ceapă, hrean, ridichi, praz şi arbagic – conţin alicină.

10. Peşte – sardine, macrou, ton şi sardine – sprijină sistemul imunitar.

11. Tărâţe de grâu, tărâţe de porumb, tărâţe de ovăz şi tărâţe de orez – conţin fibre care previn cancerul de colon.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.