PIERSICILE – fructele verii care țin BĂTRÂNEȚEA și BOLILE departe

Înmiresmate, aromate și savuroase, piersicile au fost numite de unele popoare „fructele nemuririi”. Această denumire se justifică prin faptul că aceste fructe susțin tinerețea și longevitatea.

Conțin o diversitate de nutrienți necesari pentru buna funcționare a organismului: vitamina A, vitamina C, vitaminele B3 și B9, vitamina E, vitamina K, fibre, fier, potasiu, magneziu, fosfor, zinc, mangan și cupru.

 

Încă de pe vremea romanilor piersicile erau folosite pentru curățarea rinichilor și a vezicii, stimularea sistemului gastric, scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului, dar mai ales pentru conservarea vederii

Potrivit unui studiu realizat în Texas, fructele cu sâmburi – piersicile, caisele și prunele – au capacitatea de a combate în mod natural bolile asociate cu obezitatea: diabetul, sindromul metabolic și bolile cardiovasculare.

Dr. Luis Cisneros-Zevallos, unul din autorii acestei cercetări, susține că aceste fructe conțin compuși bioactivi și antioxidanți (fenoli) care au proprietăți anti-obezitate și anti-inflamatoare, prin care pot ajuta inclusiv la reducerea colesterolului LDL asociat cu afecțiunile cardiovasculare.

Patru grupe majore de fenoli sunt responsabili pentru aceste activități farmacologice: antocianinii, acidul clorogenic, quercetina și catechinele. Acești antioxidanți acționează în sinergie și se completează unul pe altul în combaterea bolilor.

Un alt nutrient din piersici care ajută la prevenirea cancerului și a îmbătrânirii pielii este vitamina C. Acest antioxidant combate formarea radicalilor liberi care duc la degradarea celulelor.

Un alt studiu realizat în Texas a arătat că extractele de piersici și prune au distrus chiar și cele mai agresive tipuri de celule canceroase mamare, fără să le afecteze pe cele normale.

Și aportul de fibre a fost asociat cu un risc mai mic de obezitate, cancer și hipercolesterolemie. Diabeticii care au o dietă bogată în fibre au niveluri mai mici de glucoză în sânge, în timp ce diabeticii de tip 2 au niveluri mai bune de glicemie, insulină și lipide.

Fibrele, potasiul, vitamina C și colina din piersici susțin de asemenea sănătatea inimii. Un studiu a arătat că un aport crescut de potasiu (4069 mg/zi) scade riscul de deces din cauza bolii cardiace ischemice cu 49%.

Datorită conținutului de carotenoizi, piersicile ajută totodată și la prevenirea bolilor oculare și încetinirea progresiei celor deja instalate (cataractă, degenerescență maculară).

Profesorul Ovidiu Bojor scrie despre importanța piersicilor în alimentația persoanelor vârstnice, debile sau suferinde de dispepsie. Au un grad ridicat de digestibilitate și sunt ușor laxative.

Pentru acțiunea lor diuretică și depurativă, sunt recomandate în dieta celor care suferă de litiază urinară, reumatism sau gută.

__________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Medical News Today, Peaches: Health Benefits, Facts, Research: http://www.medicalnewstoday.com/articles/274620.php

2. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Piersicul, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, p. 56

3. Provital Group, Peach: http://www.centerchem.com/Products/DownloadFile.aspx?FileID=6821

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.