CIREȘELE au efecte SEDATIVE, tonifică sistemul NERVOS și dau un SOMN odihnitor

Cireșele se numără printre fructele cele mai îndrăgite ale verii. Inclusiv diabeticii se pot bucura de dulceața lor deoarece conțin un tip de zahăr (levuloză) pe care îl pot asimila fără probleme.

Au proprietăți diuretice-depurative, remineralizante, tonice pentru sistemul nervos, anti-reumatice, antiinfecțioase, anti-anemice, hipotensoare, anti-migrenoase și anti-îmbătrânire.

Sunt foarte bogate în nutrienți: antocianini (antioxidanți puternici) quercetină, hidroxicinamați, potasiu, zinc, cupru, mangan, calciu, magneziu, fier, fibre, vitamina C, vitaminele B1, B2, B3, B6, B9, vitamina E, carotenoide și melatonină.

Datorită acestui ultim compus – melatonină, cireșele au efecte bune în insomnie, având o acțiune sedativă. Consumate seara, înainte de culcare, dau un somn odihnitor.

Melatonina este un hormon natural produs de glanda pineală din creier, care controlează somnul și ciclurile de trezire. Este totodată un antioxidant care distruge radicalii liberi asociați cu moartea celulară și îmbătrânirea prematură

_______________________________________________________________________________________________________

Cireșele au o capacitate antioxidantă ridicată, un indice glicemic scăzut și efecte inhibante împotriva enzimelor pro-inflamatorii (COX1).

Compușii bioactivi pe care îi conțin le fac utile împotriva unei game variate de afecțiuni: cancer, diabet, boli inflamatorii, boli cardiovasculare și Alzheimer.

O cură cu cireșe proaspete ne poate aduce așadar foarte multe beneficii, contribuind îndeosebi la purificarea și întărirea organismului.

Se pot folosi și extern, pentru reducerea migrenelor, a durerilor de cap și a amețelilor. Fructele se zdrobesc, se așază pe o pânză de tifon groasă, se aplică pe frunte și se fixează bine.

Datorită efectelor întineritoare, astringente și tonice, pot fi aplicate și pe obraji și pe gât. Hrănesc pielea, reduc petele de bătrânețe, pistruii, crăpăturile și redau elasticitatea pielii.

_______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Dr. Diana-Flioriana Surdeanu, Fructele verii, o terapie delicioasă, Rețete & Leacuri Mănăstirești, nr. 4 iunie-august 2015

2. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Cireșul, Vișinul, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, pp. 52-53

3. McCune LM, Kubota C, Stendell-Hollis NR, Thomson CA., Cherries and health: a review, Crit Rev Food Sci Nutr. 2011

4. Prof. Univ. Constantin Milică, Neştiutele proprietăţi terapeutice ale cireşelor, Ziarul Lumina: http://ziarullumina.ro/nestiutele-proprietati-terapeutice-ale-cireselor-27627.html

5. Web MD, Melatonin – Overview: http://www.webmd.com/sleep-disorders/tc/melatonin-overview#1

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.