Cum se consumă FRUNZELE de SFECLĂ (beneficii + rețetă)

Consumul de sfeclă datează din timpurile preistorice în Africa de Nord. La început, oamenii mâncau doar partea aeriană, adică frunzele, și nu rădăcinile.

Locuitorii Romei antice au cultivat și utilizat pentru prima dată rădăcinile de sfeclă ca sursă de hrană, inițial pentru animale, apoi pentru oameni.

cum se consuma frunzele de sfecla

Valoarea alimentară a sfeclei roșii a crescut foarte mult în secolul al 19-lea, când oamenii au descoperit că aceasta este o sursă concentrată de zahăr.

Frunzele de sfeclă au un gust amărui-acrișor, dar sunt foarte bogate în nutrienți. Conțin îndeosebi fier, calciu, magneziu, potasiu, zinc, cupru, fibre, acid folic, vitamina A, vitamina C și antioxidanți – beta-caroten, luteină și zeaxantină.

Asemenea altor verdețuri, au efecte depurative, remineralizante, digestive, anti-anemice și stimulente asupra sistemului limfatic. Ajută la curățarea corpului de toxine și la alcalinizarea acestuia.

Le putem prepara la fel ca și spanacul. Pot fi călite cu ceapă, usturoi și alte verdețuri, pot fi adăugate în salate, iaurt, sosuri, supe, ciorbe, pizza, omlete. O altă idee ar fi să le folosim pentru împachetarea sărmăluțelor, asemenea frunzelor de vie sau de hrean.

Alegeți plantele cu frunze proaspete, de culoare verde intens, nealterate. Tăiați tulpina cu frunze la 2 cm. distanță de rădăcină. Păstrați frunzele într-o pungă de plastic, la frigider, eliminând cât mai mult aer. Rezistă la frigider 4 zile.

Mâncare de frunze de sfeclă

Frunze de Sfeclă

Ingrediente

• 1 mână de frunze de sfeclă
• 1 ceapă mare
• opțional: 2 roșii sau 3-4 linguri de suc de roșii
• 3 căței de usturoi
• ulei de măsline și sare după gust

Preparare

Curățați ceapa, spălați-o și tocați-o mărunt, apoi puneți-o într-o tigaie cu puțin ulei. Lăsați-o să se călească preț de câteva minute, până devine translucidă.

Spălați tijele roșii cu tot cu frunze sub un jet de apă rece, stoarceți-le bine și tocați-le mărunt sau mai mare. Adăugați-le în tigaie. Căliți-le 2 minute și apoi adăugați puțină, supă de legume sau borș crud.

După ce începe să clocotească, dați focul la mic și lăsați frunzele la înăbușit până se înmoaie.

Curățați apoi roșii de coajă și tăiați-le cubulețe. Adăugați-le în tigaie și mai lăsați să fiarbă încă 10 minute.

Spre final, adăugați usturoiul tocat mărunt sau zdrobit. Lăsați încă 2-3 minute, adăugați sare și piper după gust, amestecați și stingeți focul. Puneți capacul și lăsați mâncărica în repaus câteva minute.

Această mâncare poate fi servită ca atare în zilele de post, cu cartofi copți, cu brânză, cu ochiuri sau cu mămăligă.

Precauții

Persoanele cu pietre la rinichi trebuie să evite consumul excesiv de frunze de sfeclă, deoarece acestea conțin acid oxalic, o substanță care se poate cristaliza în tractul urinar sub formă de calculi (oxalați).

Sursă: The World’s Healthiest Foods, Beets: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=49

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.