„De la Geneză și până la potop, alimentația omului s-a bazat pe cereale și fructe. Aceasta este și perioada cu longevitatea cea mai ridicată” – dr. Pavel Chirilă

Doctorul Pavel Chirilă a realizat un studiu intens al Sfintei Scripturi și a găsit numeroase „alimente biblice” cu efecte benefice asupra sănătății fizice și spirituale a omului.

Dr. Pavel Chirilă este un medic cum ar trebui să fie toți medicii: buni creștin, iubitori de semeni, care se roagă pentru pacienții săi și le asigură bolnavilor suportul spiritual de care au nevoie pentru a înțelege cauza bolii și a-și purta crucea cu demnitate și nădejde în Dumnezeu.

Dieta Vegetariană – Ideală Pentru Om

Dacă vom citi și noi Biblia, mai ales Vechiul Testament, vom vedea că alimentația omului de la Facere și până la potopul din vremea lui Noe era vegetariană, bazată pe cereale și fructe.

De altfel, în această perioadă s-a înregistrat cea mai mare rată a longevității din istoria omenirii. Cel mai vârstnic om de pe pământ a fost Matusala (sau Matusalem), care a trăit 969 de ani. Matusala a născut primul fiu (pe Lameh) la vârsta de 187 de ani.

Încă de la începutul creației, Dumnezeu i-a lăsat omului spre hrană toți pomii cu rod și toată iarba cu sămânță de pe fața pământului.

În Vechiul Testament există numeroase pasaje în care consumul de sânge și de animale este interzis.

Este lege veșnică și pentru toți urmașii voștri din toate așezările voastre, ca toată grăsimea și tot sângele să nu-l mâncați”. (Leviticul – A Treia Carte a lui Moise, Cap 3, 17)

„Grăit-a Domnul către Moise: Dacă un om dintre fiii lui Israel – sau dintre străinii care locuiesc între voi – va mânca orice fel de sânge, Îmi voi întoarce fața Mea împotriva celui ce va mânca sânge și-l voi stârpi din poporul său. Căci viața oricărui trup este în sângele său, iar Eu vi l-am dat pentru jertfelnic, pentru ca el să fie ispășire sufletelor voastre.

Și oricine dintre fiii lui Israel – sau dintre străinii care locuiesc la voi – va vâna fiară sau pasăre care se mănâncă, acela să-i verse sângele și să-l acopere cu pământ. Căci viața oricărui trup este în sângele său, și le-am spus fiilor lui Israel: Să nu mâncați sângele nici unui trup, pentru că sângele este viața oricărui trup; oricine-l mănâncă va fi stârpit.

Tot omul – băștinaș ori străin – care va mânca mortăciune sau animal sfâșiat de fiară, acela își va spăla hainele, se va îmbăia cu apă și necurat va fi până seara, după care va fi curat(Leviticul – Cartea a treia a lui Moise, cap. 17, 10-16)

În Noul Testament, nemâncarea de carne nu mai este o poruncă. Sfântul Apostol Pavel nu interzice carnea, dar recomandă evitarea ei: Bine este să nu mănânci carne” (Romani 14, 21).

_____________________________________________________________________________________________________

Studiile științifice au confirmat faptul că cea mai bună dietă pentru om este cea vegetariană. Carnea roșie în mod deosebit s-a arătat extrem de periculoasă pentru sănătatea omului.

Unul din cele mai ample studii care a arătat numeroase corelații între consumul de proteine animale și apariția bolilor occidentale (boli cardiovasculare, diabet, obezitate, cancer), este „Studiul China”, cel realizat de T. Colin Campbel.

Studiile pe populații au arătat că vegetarianismul reduce morbiditatea și crește longevitateaDr. Pavel Chirilă citează unele date statistice care au arătat că vegetarienii au o incidență scăzută a bolilor cardiovasculare și a cancerului, în special al cancerului de sân și de colon.

Un alt aspect important este că vegetarienii au nevoie de mai puține intervenții chirurgicale decât cei care consumă carne, și un risc cu 57% mai mic de a suferi un atac de cord.

În țările cu cei mai mari consumatori de carne există cele mai mari rate de ateroscleroză, accidente vasculare cerebrale, accidente coronariene, arterite aterosclerotice.

De asemenea, carnea poate agrava unele boli precum: colopatie, gută, afecțiuni renale glomerulare sau pancreatită cronică.

_____________________________________________________________________________________________________

Este bine ca 70% din dieta noastră să fie alcătuită din alimente vegetale. O dietă vegetariană conține cantități mari de cereale (integrale), leguminoase, nuci, fructe și legume.

Alimentele vegetale conțin tot ceea ce organismul uman are nevoie: proteine și glucide de calitate, grăsimi nesaturate, minerale, vitamine, fibre, antioxidanți, enzime.

Beneficiile dietelor vegetariene rezultă în mare parte din aportul redus de grăsimi saturate, colesterol și proteine animale, și din consumul ridicat de carbohidrați complecși, fibre, magneziu, acid folic, potasiu, vitaminele C și E, carotenoide și alte fitochimicale.

Legumele și fructele sunt foarte bogate în potasiu, magneziu și alte minerale valoroase, care combat hipertensiunea arterială și bolile cardiovasculare.

_____________________________________________________________________________________________________

Studiile transversale au arătat că vegetarienii și veganii au un nivel mai mic de colesterol în sânge și un indice de masă corporală scăzut.

Studiile comparative au arătat că dietele vegetariene oferă protecție împotriva bolilor cardiovasculare, factorilor de risc cardio-metabolic, cancerului și mortalității totale.

Spre deosebire de dietele lacto-ovo-vegetariene, dietele vegane protejează și împotriva obezității, hipertensiunii arteriale, diabetului de tip 2 și mortalității cardiovasculare.

În cele mai multe cazuri, dietele vegetariene sunt eficiente în prevenirea și tratarea bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale, cancerului, osteoporozei, bolilor renale, demenței, bolii diverticulare, litiazei biliare și artritei reumatoide.

Dietele vegetariene echilibrate și diversificate sunt potrivite pentru toate categoriile de persoane și vârste: copii, adolescenți, femeile însărcinate, femeile care alăptează, vârstnici și atleții de performanță.

Cu toate acestea, nu toate persoanele pot urma un regim exclusiv vegetarian.

_____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Key TJ, Appleby PN, Rosell MS., Health effects of vegetarian and vegan diets, Proc Nutr Soc. 2006 Feb: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16441942

2. Le LT, Sabaté J., Beyond meatless, the health effects of vegan diets: findings from the Adventist cohorts, Nutrients. 2014 May: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24871675

3. Leitzmann C, Vegetarian diets: what are the advantages? Forum Nutr. 2005: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15702597

4. Naturalia, Problema Vegetarianismului: http://www.naturalia.ro/problema-vegetarianismului/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Credeti? Am trai su acum foarte mult daca mancarea ar fi curata fara adausuri,daca nu ar fi poluare si stres. Omul de azi s-a rupt de mama natura traind cel mai mult timp din viata artificial.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.