SEMINȚE și POLEN la borcan – doza zilnică de hrană, energie și sănătate

Semințele, nucile și fructele uscate sunt surse extraordinare de hrană, mai ales în perioada posturilor.

O singură mână ne poate oferi o mulțime de nutrienți care induc sațietate, scad colesterolul și tensiunea arterială, combat inflamațiile, previne bolile cardiovasculare și întăresc imunitatea.

Amestec de Semințe, Fructe Uscate și Polen

Nucile și semințele sunt bogate în proteine, fibre și grăsimi bune (mono- și polinesaturate) care susțin sănătatea celulelor corpului.

Un studiu apărut în Jurnalul Britanic de Medicină în anul 1998 a arătat că persoanele care consumă nuci 5 zile pe săptămână au un risc cu 35% mai mic de a dezvolta boli de inimă.

Fibrele încetinesc digestia, fapt care ne ajută să ne simțim sătui pe o perioadă mai lungă de timp și să mâncăm mai puțin.

Aportul de fibre din fructe, legume, cereale integrale, nuci și semințe a fost de asemenea asociat cu reducerea nivelului de colesterol. Fibrele se leagă de acizii biliari și reduc producția și absorbția colesterolului.

Un studiu publicat în anul 2008 în Jurnalul Circulation, realizat pe 72.000 de femei, timp de 28 de ani, a arătat că proteinele vegetale scad riscul de boli cardiovasculare și cancer.

Nucile și semințele sunt bogate în minerale necesare pentru dezvoltarea oaselor, imunitate și producția de energie: magneziu, zinc, calciu, fosfor.

Borcanul cu semințe și polen – rețetă

Ingrediente

• miez de floarea-soarelui
• semințe de susan
• semințe de in măcinate
• semințe de cânepă
• semințe de chia
• polen crud poliflor
• afine uscate, stafide, merișoare, goji

Amestec de Semințe, Fructe Uscate și Polen

Preparare

Combinați ingredientele „din ochi”. Puneți câte 4 linguri din fiecare, sau în funcție de cât de mult vă place un ingredient.

Amestecați-le pe toate într-un bol, cu grijă, pentru a nu sfărâma granulele de polen, apoi transferați amestecul obținut într-un borcan de sticlă de 800 de grame.

Polenul trebuie ținut la rece, de aceea este bine să păstrați borcanul în frigider. Se poate lua câte 1-3 linguri pe zi. Semințele se pot consuma ca atare, sau se pot adăuga în salate de fructe, legume sau verdețuri, în cereale înmuiate sau în smoothie-uri.

Acestea sunt doar câteva exemple de semințe și fructe pe care le puteți folosi, și pe care le-am folosit noi. Am adăugat de asemenea și puțin chimen negru, măcinat. Este considerat un super-aliment, cu proprietăți terapeutice uimitoare.

Amestec de Semințe, Fructe Uscate și Polen

Semințele de in nu trebuie consumate întregi, deoarece nu se vor digera, iar corpul nu va putea absorbi substanțele nutritive din ele. Așadar, înainte de a le combina cu celelalte, trebuie măcinate (prin râșnița electrică de cafea).

Polenul crud este mai bun decât cel uscat. Se poate procura de la magazinele apicole și naturiste. Cel poliflor are un conținut nutrițional mult mai divers decât alte tipuri.

Acest produs apicol este o investiție foarte bună pe perioada posturilor, și nu numai, datorită aportului extraordinar de vitamine, minerale, enzime și antioxidanți. Mai multe despre beneficiile consumului de polen crud puteți citi în acest articol.

_____________________________________________________________________________________________________

Bibliografie: Live Strong, What Are the Health Benefits of Eating Nuts & Seeds? http://www.livestrong.com/article/411381-what-are-the-health-benefits-of-eating-nuts-seeds/
Cumpără de aici:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.