Curcumina și cuișoarele împiedică aderarea bacteriei Helicobacter pylori la mucoasa gastrică

Articol bazat pe studii științifice

Curcumina din turmeric și cuișoarele pot ajuta la eradicarea bacteriei Helicobacter pylori.

Acest patogen provoacă leziuni peptice, gastrită, ulcere gastroduodenale și carcinom gastric.

Curcumina si cuisoarele impiedica aderarea bacteriei Helicobacter pylori la mucoasa gastrica

Rezistența la antibiotice în infecțiile cu Helicobacter pylori

Creșterea rezistenței la antibiotice a patogenilor infecțioși este o provocare majoră pentru medici și pacienți deopotrivă.

În cazul infecției cu Helicobacter pylori, unele studii au raportat o rezistență de 100% a bacteriei la tratamentului cu eritromicină și vancomicină.

Citește și – Vitamina D ajută la eradicarea Helicobacter pylori

Rata de eradicare cu antibiotice este de circa 60% în diferite țări. Eșecul terapiei de primă linie poate fi chiar și mai mare în practica clinică reală. Cauza principală este utilizarea abuzivă a antibioticelor în general.

Compușii naturali din plante și alimente reprezintă un interes crescut pentru oamenii de știință în acest domeniu de cercetare.

Compuși naturali cu activitate anti-Helicobacter pylori

Plantele aromatice și condimentele sunt utilizate din antichitate ca agenți antimicrobieni, antioxidanți și conservanți.

Anumiți compuși au potențial anti-Helicobacter pylori datorită proprietăților lor antiinflamatoare și acțiunea de inhibare a ureazei, daunelor ADN și sintezei proteinelor.