LAPTELE de SUSAN este de 3 ori mai bogat în CALCIU decât laptele de vacă (beneficii + mod de preparare)

Laptele de susan nu este un simplu „moft” al vegetarienilor, ci o licoare deosebit de hrănitoare și benefică sănătății. 

Doar o mână de susan pe zi ne poate aduce un aport important de antioxidanți (fenoli), minerale, vitamine (îndeosebi B-uri) și proteine.

Lapte Susan

Spre deosebire de laptele de vacă, acesta are o cantitate de 3 ori mai mare de calciu. Analizele conținutului nutrițional al semințelor de susan arată că 100 de grame pot acoperi 98% din doza zilnică necesară de calciu.

Aceeași cantitate ne oferă doze și mai mari de alte minerale esențiale: 453% din doza zilnică necesară de cupru, 182% din doza de fier, 107% din doza de mangan, 90% din doza de fosfor, 88% din doza de magneziu, 70% din doza de zinc și 62% din doza de seleniu.

Acestea au un rol esențial în mineralizarea osoasă, în producția de celule roșii de sânge, în sinteza enzimelor, producția hormonilor și reglarea activităților mușchiului cardiac și scheletic.

Alți compuși valoroși regăsiți în semințele de susan, care înlătură acțiunea distructivă a radicalilor din corp: sesamol, sesaminol, guaiacol, furil-metantiol, fenil etantiol și furaneolSesamolul și sesaminolul încetinesc procesele de îmbătrânire a organismului.

Datorită conținutului bogat în fier și cupru (care ajută la absorbția fierului), susanul este benefic pentru persoanele anemice.

Calciul, fosforul și manganul sunt importante pentru menținerea densității și a sănătății oaselor. Manganul ajută inclusiv la îmbunătățirea simptomelor de artrită reumatoidă.

___________________________________________________________________________________________________________

Nu recomandăm laptele vegetal din comerț, deoarece conține aditivi, adaos de zahăr și alți compuși aromatici nocivi.

Îl putem prepara foarte ușor în casă. Este util mai ales în perioada posturilor, nu atât ca înlocuitor al laptelui de vacă, ci mai ales ca un aliment nutritiv. Vă vom prezenta o rețetă de lapte de susan care se face în mănăstiri.

Cum se face laptele de susan

Aveți nevoie de 3 ingrediente:

• 100 g de semințe de susan
• 500 ml de apă fiartă și răcită
• 2 linguri de miere

Se pun semințele și apa în blender, se mixează câteva minute apoi lichidul obținut se strecoară printr-o pânză de tifon.

În laptele rezultat se adaugă mierea de albine și se amestecă până la dizolvare. Pentru un gust mai aromat, se poate adăuga și 1 vârf de cuțit de scorțișoară sau vanilie naturală.

Se consumă imediat. Trebuie evitat de persoanele care se știu cu alergie la susan.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Mariana Borloveanu, Laptele de susan ajută la menținerea densității osoase, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 8, 10 februarie – 10 aprilie 2016, Editura Lumea Credinței, pp. 25-26

2. Nutrition and You, Sesame seeds nutrition facts: https://www.nutrition-and-you.com/sesame-seeds.html

Citeşte mai multe despre:

loading...

5 comentarii

  1. Se poate MULGE susanul!!! Nu mai mulgem vaca!!!

  2. Super bun!eu amestec în blender lapte de soia cu faina de susan și putina scorțișoară. Este superenergizant!

  3. Foarte bun și laptele de migdale sau nuci.Bineinteles făcu în casa.😊

  4. Semintele se lasa la hidratat?

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *