Cum să faci „BRÂNZĂ” de CAJU cu MĂRAR – o rețetă extraordinară de HRANĂ VIE

Lactatele obținute din nuci, semințe și leguminoase sunt foarte bogate în nutrienți. Sunt o alegere bună nu doar pentru vegetarieni, ci pentru toți cei care vor să aibă o alimentație cu adevărat naturală și hrănitoare.

Produsele din magazine sunt pline de aditivi periculoși pentru sănătatea noastră. Din acest motiv este indicat să învățăm cum să ne preparăm singuri hrana cea de toate zilele.

Brânză de caju cu mărar – rețetă

Această brânză poate fi servită ca atare pe pâine, pe rondele de castraveți, sau poate fi folosită ca sos pentru pizza, paste, legume la cuptor și alte mâncăruri. 

Nucile caju sunt foarte bogate în fibre, vitamine, minerale și alți compuși fito-chimici care ne protejează de diverse boli, inclusiv de cancer.

Conțin grăsimi sănătoase – acizi grași mononesaturați de tipul acidului oleic și palmitoleic. Acestea ajută la scăderea colesterolului LDL și implicit la prevenirea bolilor coronariene arteriale și a accidentelor vasculare cerebrale.

Nucile caju sunt o sursă bună de minerale – potasiu, cupru, fier, magneziu, zinc și mai ales seleniu și de vitamine din complexul BB1, B5, B6.

________________________________________________________________________________________________________

Ingrediente

• 250 g de nuci caju
• ½ lămâie
• 1 lingură de fulgi de drojdie inactivă
• 2 linguri de mărar tocat
• sare și piper după gust

Preparare

Puneți nucile caju la înmuiat într-un bol cu 1 cană de apă. Lăsați-le la hidratat cel puțin 2 ore, sau mai bine peste noapte.

Când sunteți gata de rețetă, scurgeți nucile de apă și puneți-le în blender. Adăugați sucul proaspăt stors de lămâie, fulgii de drojdie și sarea. Mixați până când obțineți o pastă fină, cremoasă. Adăugați câte 1 linguriță de apă în timp ce mixați, până când crema atinge consistența și textura dorită. Trebuie să fie suficient de densă pentru a putea fi întinsă pe pâine.

Transferați brânza într-un bol. Adăugați mărarul tocat mărunt și amestecați cu o lingură până la deplina incorporare. Gustați de sărat.

Lăsați brânza să stea în frigider. Se va întări puțin și va căpăta o consistență mai tartinabilă.

Pe lângă mărar se poate adăuga și rozmarin sau alte verdețuri care vă plac.

________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Nutrition and You, Cashew nut nutrition facts: http://www.nutrition-and-you.com/cashew_nut.html

2. T. Colin Campbell, Cashew Cheese: http://nutritionstudies.org/recipes/appetizer/cashew-cheese/

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *