Clicky

„Chipsuri” ANTICANCERIGENE din tulpini de BROCCOLI

Am găsit această rețetă interesantă pe site-ul doctorului Mercola. Chipsurile de broccoli sunt o alternativă sănătoasă la chipsurile din magazine, care conțin multă sare și aditivi.

Se prepară foarte ușor în casă și au gust deosebit. În jumătate de oră sunt gata. Pentru a-i păcăli pe cei mici că sunt chipsuri „adevărate”, ambalați-le într-o pungă colorată din comerț.

Chipsuri de Broccoli

Chipsuri de broccoli – rețetă

Ingrediente

• 1-2 tulpini de broccoli
• 1 lingură de ulei
• sare de mare, ierburi aromate, după gust

Preparare

Aprindeți cuptorul la 230 de grade Celsius. Tăiați tulpinile de la broccoli, spălați-le, tăiați-le felii subțiri și uscați-le bine.

Puneți-le într-un bol și amestecați-le cu puțin ulei, sare și alte mirodenii. Așezați-le în tava de cuptor tapetată cu hârtie de copt, într-un singur strat.

Tulpini de Broccoli

Coaceți feliile de broccoli până când se usucă și devin crocante. Verificați-le din când în când, pentru a nu le arde. Poate dura jumătate de oră sau mai mult, în funcție de capacitatea cuptorului. Pe lângă feliuțe de broccoli puteți adăuga și rondele de morcovi. Vor da mai multă dulceață chipsurilor de broccoli.

____________________________________________________________________________________________________

Beneficiile consumului de broccoli

Broccoli este una din cele mai sănătoase legume pe care le putem include mai des în dieta noastră. Tulpinile sunt la fel de bogate în nutrienți ca și căpățâna de broccoli: proteine, calciu, fier, magneziu, potasiu și vitamina A.

Acesta face parte din aceeași familie cu varza și conopida. Toate aceste legume sunt bogate în compuși puternici care luptă împotriva bolilor. Unul din aceștia se numește sulforafan și se găsește în cele mai mari cantități în broccoli. Studiile l-au asociat cu numeroase beneficii:

– stimulează enzimele celulare care protejează împotriva daunelor moleculare cauzate de compușii cancerigeni

– crește capacitatea ficatului de a detoxifia compușii canceroși și radicalii liberi

– protejează împotriva mutațiilor

– mobilizează resursele de protecție naturală a corpului împotriva cancerului

– declanșează genele care previn dezvoltarea cancerului și le întrerupe pe acelea care favorizează răspândirea bolii în corp

– reduce riscul de malignitate

– stimulează producția de enzime detoxifiante și anticancerigene

– încetinește procesul de îmbătrânire a organismului

– previne declinul sistemului imunitar asociat cu vârsta

– stimulează căile de apărare antioxidantă din organism care combat stresul oxidativ

Sulforafanul are totodată proprietăți antidiabetice. Acesta stimulează producția de enzime care protejează vasele de sânge și reduce speciile reactive de oxigen (SRO) cu 73%. SRO sunt molecule care produc daune la nivelul celulelor.

______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Mercola, Healthy Organic Broccoli Chips Recipe: http://recipes.mercola.com/organic-broccoli-chips-recipe.aspx

2. Mercola, Broccoli Boosts Aging Immune Systems: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/03/29/broccoli-boosts-aging-immune-systems.aspx

3. LIVE STRONG, Do Broccoli Stems Have Nutritional Value? http://www.livestrong.com/article/536937-do-broccoli-stems-have-nutritional-value/

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *