Clicky

Salată de PĂPĂDIE și ROȘII (rețetă + beneficii)

Profesorul Ovidiu Bojor recomandă ca în salatele de primăvară să se adauge și câteva frunze de păpădie.

Acestea se culeg primăvara devreme, înainte să apară florile. Tulpinile florifere pot fi toxice pentru consumul intern.

Salată de Păpădie și Roșii

Păpădia este o plantă săracă în calorii și bogată în nutrienți importanți, precum vitamina A (mai mult decât morcovul), calciu, potasiu, fier, mangan, vitaminele C și K.

În medicina populară, păpădia este folosită cu succes în afecțiunile hepato-biliare (hepatită, icter, congestie hepatică, inflamarea canalului biliar, calculi biliari).

Datorită acțiunii diuretice puternice, păpădia ajută inclusiv la pierderea în greutate și tratarea obezității. Medicul naturopat Michael T. Murray citează rezultatele unui studiu realizat pe animale de laborator. Acestea au pierdut 30% din greutatea lor corporală după o cură de 30 de zile cu extras lichid de frunze de păpădie.

_______________________________________________________________________________________________________

Este important să culegeți păpădia din locuri nepoluate. Se pot păstra în frigider câteva zile, și se pot consuma sau prepara la fel ca și spanacul – crud sau gătit.

Le putem folosi în combinație cu mai multe verdețuri și legume, mai ales în salate, alături de roșii, castraveți, spanac, ceapă, usturoi lăptucă, măcriș.

O rețetă foarte simplă de salată de păpădie este cea prezentată mai jos, care conține roșii și busuioc. Se pot adăuga și nuci sau semințe, pentru un aport crescut de proteine, fibre și minerale, sau alte legume, precum ardei gras, castravete. 

_______________________________________________________________________________________________________

Salată de păpădie și roșii – rețetă

Ingrediente

• 1 mână de frunze de păpădie
• 2 roșii
• ½ ceapă roșie
• ½ linguriță de busuioc uscat
• sare, după gust

Preparare

Spălați bine frunzele de păpădie și rupeți-le mărunt, într-un bol. Adăugați ceapa tocată solzișori și roșia cubulețe sau felii. Puteți folosi câteva roșii cherry în loc de roșii mari. Presărați busuioc și sare și amestecați cu mâinile curate.

Francezii adaugă muștar dulce pentru a acoperi gustul amărui al frunzelor de păpădie.

Acoperiți salata cu un capac și lăsați-o să stea jumătate de oră. Se servește ca atare. Este ideală în perioadele de post, când se consumă alimente vegetale, bogate în nutrienți și compuși cu efecte detoxifiante și tonice.

_______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Păpădia, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, București, p. 110

2. Organic Authority, Make a Backyard Salad with Dandelion Greens: http://www.organicauthority.com/eco-chic-table/dandelion-greens-salad-recipe.html

3. Michael T. Murray, Păpădia, Cartea Completă a Sucurilor, p. 186-187

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *