Clicky

Mic-dejun de post, bogat în PROTEINE, OMEGA-3, FIER, CALCIU, MAGNEZIU și ANTIOXIDANȚI

În acest articol vă vom arăta cum să preparați în casă o masă foarte hrănitoare în perioadele de post. Este vorba despre o budincă din semințe și fructe, extrem de sățioasă și ușor de făcut.

Semințele pe care le vom folosi la această rețetă sunt semințele de chia. Acestea au efecte gelifiante, care pot transforma orice amestec lichid într-o budincă.

Semințe de Chia

Dincolo de această proprietate deosebită de a închega preparatele, semințele de chia sunt foarte bogate în substanțe nutritive, precum proteine, grăsimi bune (Omega-3) și fibre.

Unul din acizii grași Omega-3 regăsit în semințele de chia, acidul alfa-lineolic, a fost asociat cu scăderea colesterolului, combaterea inflamațiilor și a diabetului, reducerea riscului de boli de inimă, protejarea ficatului și prevenirea artritei, a bolilor autoimune și a cancerului.

Semințele de chia conțin cantități mari de minerale: calciu, magneziu, fosfor, potasiu, mangan, cupru, seleniu și fier, care combat hipertensiunea arterială, mențin rezistența oaselor și sănătatea inimii, ajută la controlul greutății, la metabolizarea energiei și sinteza ADN-ului, îmbunătățesc oxigenarea corpului, susțin funcția mușchilor și a nervilor.

Valoarea curativă a acestor semințe minuscule se datorează și unor antioxidanți puternici conținuți: miricetină, quercetină și kaempferol, care au proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene.

Cantitatea de semințe de chia folosită la această rețetă ne oferă 10 g de fibre. Studiile au arătat că dietele bogate în fibre reduc riscul de deces prematur din orice cauză.

Semințele de chia dau sațietate, previn supraalimentarea, îmbunătățesc digestia și remediază problemele de constipație.

Budincă de semințe și nuci – rețetă

Ingrediente

• 1 banană
• 3 curmale (opțional)
• 2 linguri de semințe chia
• 1 mână de nuci
• 1 cană de apă

Budincă de Semințe Chia cu Nuci și Banane

Preparare

Puneți miezul de nucă în blender împreună cu apa și mixați la viteză mare, până când obțineți un lichid albicios, asemănător laptelui.

Adăugați banana (și curmalele dacă folosiți) și mixați din nou. Turnați amestecul obținut într-un bol și adăugați semințele de chia. Mai puteți adăuga și alte ingrediente, precum fructe uscate (stafide, merișoare, goji, afine).

Amestecați bine și așteptați jumătate de oră, sau până când observați că semințele au absorbit tot lichidul și s-au umflat, iar amestecul a căpătat o consistență asemănătoare unei gelatine sau budinci.

Puteți prepara această budincă de seara, lăsând-o în frigider până dimineața. A doua zi veți avea micul-dejun asigurat.

Această budincă este cu atât mai sănătoasă cu cât nu conține zahăr rafinat. Dulceața ei este naturală provine de la banană (și curmale). 

______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Authority Nutrition, Chia Seeds 101: Nutrition Facts and Health Benefits: https://authoritynutrition.com/foods/chia-seeds/

2. Mercola, Guilt-Free Chia Seed Pudding Recipe: http://recipes.mercola.com/chia-seed-pudding-recipe.aspx

Citeşte mai multe despre:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *