Clicky

Cum să faci GEM din fructe CRUDE, fără FIERBERE și fără ZAHĂR

Probabil vă întrebați care este ingredientul-secret al acestui gem. Este vorba despre semințele de chia, care absorb o cantitate mare de lichide și le încheagă în mod natural, fără să fie nevoie de fierbere sau de alt agent de îngroșare.

Semințele de chia se găsesc la magazinele naturiste. Provin din America de Sud – regiunile centrale și sudice ale Mexicului și Guatemalei.

Gem Fără Zahăr și Fără Fierbere

Deși sunt atât de mici, au o concentrație bogată de substanțe nutritive: proteine, fibre, minerale, antioxidanți. Doar 2 linguri de semințe de chia conțin:

– 11 g de fibre
– 4 g de proteine de calitate
– 5 g de Omega-3
– 30% din DZR de magneziu și mangan
– 27% din DZR de fosfor
– 18% din DZR de calciu
antioxidanți
– doze moderate de zinc, potasiu și vitaminele B1, B2, B3

Au puține calorii și numeroase beneficii pentru sănătate. Dincolo de faptul că sunt extrem de hrănitoare, semințele de chia ne oferă posibilitatea să obținem diverse preparate crude, care conțin nealterați nutrienții din ingredientele folosite. 

___________________________________________________________________________________________________

Gem de căpșuni fără fierbere – rețetă

Pentru a prepara un gemuri crude cu semințe de chia puteți folosi orice fel de fructe. Rețeta pe care v-o prezentăm este una din cele mai simple, pe bază de căpșuni. Se pot folosi atât fructe proaspete, cât și congelate, lăsate la temperatura camerei. 

Spre deosebire de gemurile tradiționale, fierte cu mult zahăr, acestea nu rezistă mult. Trebuie consumate în câteva zile.

Ingrediente

• 300 g de căpșuni
• 1 lingură de zeamă de lămâie
• 2 linguri de semințe de chia

Opțional:

• vanilie, scorțișoară, rom (în funcție de aroma fructelor)
• 2 linguri de miere de albine

Preparare

Spălați bine căpșunile, îndepărtați codițele și părțile alterate. Lăsați-le să se zvânte bine, apoi puneți-le în vasul robotului de bucătărie cu lama S. Adăugați semințele de chia, sucul proaspăt stors de la lămâie și restul ingredientelor opționale, dacă folosiți.

Mixați până la omogenizare, câteva secunde. Transferați pasta obținută în borcănele de sticlă cu capac, închise bine. Înainte de consum, se lasă să stea cel puțin o oră la frigider.

În acest timp, semințele de chia se vor umfla, vor absorbi lichidul și vor transforma pasta de fructe într-o masă gelatinoasă, asemănătoare unei budinci sau unei marmelade.

Acest gem rezistă la frigider câteva zile. Trebuie mâncat într-un timp cât mai scurt, de aceea este bine să preparați câte o cantitate mică de fiecare dată.

___________________________________________________________________________________________________

Sursă: Authority Nutrition, 11 Proven Health Benefits of Chia Seeds: https://authoritynutrition.com/11-proven-health-benefits-of-chia-seeds/

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *