Clicky

BUDINCĂ de KIWI și SEMINȚE de CHIA

Cu ajutorul acestor semințe minuscule putem obține niște budinci foarte sănătoase, folosind doar fructe, proaspete sau congelate, fără zahăr, lapte, făină sau ouă.

Semințele de chia absorb o cantitate foarte mare de lichid. Acest lucru înseamnă că dacă le punem la înmuiat în apă, suc, ceai, lapte sau alt lichid, se vom umfla și vor închega compoziția ca o gelatină.

Budincă de Kiwi și Chia

Avantajul maxim este că aceste tipuri de deserturi sunt 100% naturale, nu necesită preparare termică și sunt extrem de hrănitoare.

Semințele de chia conțin minerale – calciu, magneziu, fier, fosfor, mangan, zinc – proteine, fibre, vitamine din complexul B și Omega-3.

Un alt beneficiu este că semințele de chia ne țin sătui multe ore, tocmai datorită faptului că își măresc volumul în contact cu lichidele. Din acest motiv este indicat să bem multă apă când consumăm semințe de chia, altfel pot să apară blocaje.

Se pot adăuga și în aluaturi. Spre deosebire de semințele de in, acestea nu trebuie neapărat măcinate. Semințele de chia se găsesc de la magazinele naturiste.

_______________________________________________________________________________________________________

Rețeta pe care v-o prezentăm conține kiwi, un fruct foarte bogat în vitamina C. 100 g de kiwi ne pot oferi 154% din doza zilnică recomandată de vitamina C, 34% din vitamina K, 10% din vitamina E. Fructele kiwi sunt de asemenea bogate în fibre, potasiu, cupru și acid folic.

Pentru a prepara o budincă din semințe de chia trebuie să reținem aceste proporții: 3 linguri de semințe de chia la 230 ml de lichid.

Budincă de kiwi și chia – rețetă

Ingrediente

• 2 kiwi
• 1 lingură de semințe de chia
• 2 linguri de apă/suc/lapte vegetal

Preparare

Decojiți fructele kiwi, puneți-le în blender împreună cu semințele chia și lichidul. Mixați câteva secunde, până obțineți o compoziție omogenă.

Turnați sucul într-un bol de sticlă, pahar sau alt recipient. Acoperiți-l și puneți-l frigider. Amestecați în budincă din cinci în cinci minute de 3-4 ori, apoi lăsați budinca să stea 1-2 ore sau până se încheagă și compoziția devine fermă. Dacă vedeți că nu s-a închegat, mai adăugați 1 linguriță de semințe de chia, amestecați și așteptați din nou.

Cel mai bine este să preparați această budincă de cu seară și să o lăsați până a doua zi, când o veți putea consuma la micul-dejun.

_______________________________________________________________________________________________________

1. Nutrition and You, Kiwi fruit nutrition facts: http://www.nutrition-and-you.com/kiwi-fruit.html

2. Nutrition and You, Chia seeds nutrition facts: http://www.nutrition-and-you.com/chia-seeds.html

Citeşte mai multe despre:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *