Salată de SPANAC și SEMINȚE de SUSAN, bogată în calciu și magneziu

Salata pe care v-o recomandăm mai jos este o sursă foarte bună de minerale, calciu, magneziu și potasiu, extrem de importante pentru sănătatea oaselor, dinților, inimii, mușchilor și nervilor.

Salată de Spanac

Salată de Spanac

Pentru dimensiunile lor extrem de mici, semințele de susan găzduiesc o gamă impresionantă de substanțe nutritive esențiale, având numeroase beneficii pentru sănătate. Au o aromă ușoară de nucă și o textură crocantă. Pot fi consumate întreci, măcinate și preparate sub forma unei paste numite tahini, sau transformate în ulei. Le puteți încerca în această salată minunată:

Salată de spanac și semințe de susan – rețetă

Ingrediente

• 1 legătură de spanac tânăr (baby spanac)
• 50 g de semințe de susan
• 3 linguri de ulei de susan (sau de măsline)
• 1 lingură de oțet de mere
• ½ linguriță de muștar
• sare și piper după gust
• opțional: câteva merișoare

Preparare

Spălați spanacul frunză cu frunză și tăiați-l mărunt. Într-un bol separat, preparați dressing-ul, amestecând muștarul cu uleiul de măsline și oțetul. Adăugați semințele de susan, merișoarele (dacă folosiți), sarea și piperul. Turnați dressing-ul obținut peste spanac și amestecați până când frunzele se îmbracă bine în sos.

Dacă nu vă place spanacul crud, sau nu aveți voie să consumați crudități, înăbușiți puțin frunzele de spanac mărunțite. Puneți 2 linguri de ulei de susan (sau de măsline) la încălzit într-o oală, apoi adăugați 1-2 căței de usturoi tocat mărunt. Când începe să sfârâie usturoiul, adăugați spanacul. Amestecați constant, până când spanacul se înmoaie complet.

 Informații nutriționale

Semințele de susan sunt o sursă foarte bună (din păcate puțin exploatată) de calciu, magneziu, fosfor, mangan, zinc și Vitamina B1. 50 g de semințe de susan ne oferă peste 83% din necesarul zilnic de cupru, un mineral important pentru sistemul anti-inflamator al corpului, renumit pentru capacitatea de a reduce durerea și umflăturile asociate cu artrita reumatoidă.

În plus, semințele de susan au cele mai mari niveluri de fitosteroli dintre toate semințele și nucile cunoscute. Fitosterolii sunt compuși din plante despre care se spune că ajută la scăderea colesterolului. Semințele de susan reduc de asemenea inflamațiile, durerile și simptomele de menopauză.

Un studiu realizat în 2006 de cercetătorii din Taiwan, și publicat în Jurnalul de Nutriție sugerează că un consum regulat de semințe de susan îmbunătățește nivelurile de lipide sangvine la femeile aflate în perioada de post-menopauză, și statutul antioxidanților și a hormonilor sexuali.

Spanacul este una din cele mai bune surse de magneziu, necesar pentru metabolismul energiei, menținerea mușchilor și a nervilor, ritmului inimii, tensiunii arteriale și a imunității.

Spanacul conține mai mult potasiu decât bananele. 200 g de spanac ne oferă circa 250 mg de calciu, care este mult mai ușor absorbit decât calciul din produsele lactate.

Citeşte mai multe despre:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *