BANANE coapte cu MIERE și SUSAN – gustare de post cu efecte tonice

Iubitorii de deserturi simple și sănătoase vor aprecia cu siguranță această rețetă. Bananele coapte în cuptor sunt un deliciu inedit, îndeosebi pentru cei care țin post sau urmează o alimentație ușoară.

Zilele de post pot fi depășite cu folos dacă alegem să consumăm o varietate cât mai mare de alimente vegetale – fructe, legume, verdețuri, cereale, nuci și semințe.

Banane coapte cu susan

Banane coapte cu susan – rețetă

Ingrediente

• 4 banane
• 1 lingură de miere
• ¼ lămâie
• 3 linguri de semințe de susan

Preparare

Decojiți bananele, tăiați-le pe fiecare în jumătate pe lungime și așezați-le într-un vas yena sau într-o tavă mică. Tapetați înainte vasul cu hârtie de copt.

Stoarceți sucul de la o jumătate de lămâie și amestecați-l cu mierea de albine. Ungeți bananele pe deasupra cu o pensulă înmuiată în sucul dulce. Presărați pe fiecare semințe de susan și dați-le în cuptorul încins la 180 de grade Celsius.

În circa 20 de minute ar trebui să fie gata.

__________________________________________________________________________________________________________

Pe lângă faptul că este deosebit de bun și aromat, acest desert este și foarte sănătos. Profesorul Ovidiu Bojor notează în una din cărțile sale că valoarea nutritivă și energetică a bananelor este mult mai mare decât cea a cartofilorDin acest motiv pot fi considerate un aliment important pentru dieta noastră de zi cu zi.

Bananele au efecte diuretice și laxative. Sunt totodată antiscorbutice. Au un conținut foarte bogat în potasiu, un mineral important pentru sănătatea inimii, datorită efectelor sale anti-hipertensive.

Potrivit nutriționiștilor, consumul de banane îmbunătățește funcția sistemului digestiv și fortifică sistemul nervos, datorită vitaminelor B pe care acestea le conțin.

Un experiment realizat în Marea Britanie a arătat că elevii care au mâncat câte o banană la fiecare masă principală a zilei au obținut rezultate mai bune la examene decât grupul de control.

Persoanele care au diabet pot consuma banane verzi, întrucât acestea au efecte hipoglicemiante. Fructele coapte însă au un conținut glicemic ridicat.

__________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. http://wsehoroshee.ru, Запеченные бананы, рецепт: http://wsehoroshee.ru/pechenyie-bananyi/#more-929

2. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Sănătate prin semințe, legume și fructe, Bananierul, Editura Fiat Lux, p. 76

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *