SALATĂ cu VARZĂ, MĂR și STAFIDE – benefică în DETOXIFIERE și apărarea ANTIOXIDANTĂ

O salată ușoară, potrivită pentru o zi de post sau de detoxifiere. Varza este unul din cele mai bune alimente pentru stimularea proceselor naturale de eliminare a toxinelor din corp.

Beneficiile acestei legume crucifere sunt însă mult mai multe și variate. Studiile recente au arătat că varza se numără printre alimentele care pot preveni diabetul de tip 2, alături de pâinea de secară, mere, pere, rădăcinoase și ovăz.

Salată de Varză

Cercetătorii au descoperit aproape 20 de flavonoide și 15 fenoli diferiți în varză. Toți acești compuși au o activitate antioxidantă impresionantă.

Astfel se explică de ce consumul de varză a fost asociat cu un risc mai mic de boli cardiovasculare și cancer.

Antocianinii din varza roșie au demonstrat efecte protectoare asupra sistemului cardiovascular și a celulelor roșii de sânge. Beta-carotenul, luteina și alți antioxidanți pe care aceasta îi conține au fost asociați cu scăderea colesterolului și prevenirea afecțiunilor vasculare.

Sinigrina este un alt compus (sulfuric) din varză care a arătat o activitate anticancerigenă importantă (îndeosebi împotriva cancerului de vezică, de colon și de prostată).

Varza este bogată în vitamina K, vitamina C și vitamina B6. Conține de asemenea cantități bune de mangan, fibre, potasiu, cupru, vitamina B1, acid folic, colină, fosfor, vitamina B2, seleniu, magneziu, fier și calciu.

________________________________________________________________________________________________________

Salată de varză, mere și stafide – rețetă

Ingrediente

• 200 g de varză
• 1 morcov mare
• 1 măr mare
• 150 g de stafide
• ulei (preferabil fără miros, ex. de rapiță)

Preparare

Varza poate fi albă sau roșie/mov. Cea roșie este mult mai bogată în antioxidanți.

Spălați-o și tăiați-o fideluță, cât mai fin. Puneți-o într-un bol încăpător. Dați morcovul pe răzătoarea mare.

Tăiați mărul fâșii scurte (ca bețele de chibrituri) sau cubulețe. Mărul poate fi verde, galben sau roșu. Adăugați stafidele (brune sau aurii) și uleiul și amestecați ușor, fără a zdrobi ingredientele. Dacă stafidele sunt tari, înmuiați-le puțin în apă fierbinte înainte de a le pune în salată.

________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. The World’s Healthiest Foods, What’s New and Beneficial About Cabbage: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19

2. Say7info, Салат с капустой, яблоком и изюмом: http://www.say7.info/cook/recipe/289-Salat-kapustoy.html

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *