Cea mai simplă și reușită SUPĂ de ROȘII

Supa de roșii este o mâncare potrivită pentru zilele toride de vară. Se poate servi rece sau călduță. Este ușoară, dar în același timp și foarte hrănitoare, hidratantă și sănătoasă.

Cele trei ingrediente ale rețetei sunt roșiile, untul și ceapa. Untul are un rol important, deoarece dă supei o textură mai cremoasă și consistentă.

Ideal ar fi să folosiți roșii de la țară sau dintr-o altă sursă bio. Cele mai bune sunt roșiile mari, cărnoase și aromate.

Supă de roșii – rețetă

Ingrediente

• 1 kg de roșii
• 1 ceapă
• 4 linguri de unt
• 3 căni de apă
• 1 linguriță de sare

Preparare

Puneți untul la topit într-o cratiță, pe foc mic. Adăugați ceapa tăiată sferturi, apa și roșiile decojite. După ce începe să clocotească, dați focul la mic și lăsați să fiarbă, fără capac, circa 40 de minute. Amestecați ocazional. Adăugați sare după gust.

După ce supa s-a răcorit puțin, introduceți blenderul manual și pasați-o puțin, pentru a obține o textură mai densă. Nu trebuie să fie foarte-foarte fină.

Se poate folosi și un robot de bucătărie cu lama S sau un blender fix.

_____________________________________________________________________________________________________

Beneficii

Roșiile fac parte din categoria alimentelor funcționale, adică a alimentelor cu beneficii care merg dincolo de domeniul nutriției.

Datorită conținutului de licopen, roșiile au un rol important în prevenirea bolilor cronice. Conțin și alți antioxidanți puternici care combat efectele radicalilor liberi asociați cu dezvoltarea cancerului și a altor boli grave: precum vitamina A, vitamina C, beta-caroten, luteină și zeaxantină.

Roșiile sunt de asemenea surse bune de acid folic (Vitamina B9) și acid alfa-lipoic – un compus care ajută la transformarea glucozei în energie, îmbunătățirea vasodilatației, menținerea țesuturilor nervoase și cerebrale, și prevenirea retinopatiei la diabetici.

Conținutul de colină ajută procesele de învățare și memorare, susține structura membranelor celulare, ajută la transmiterea de impulsuri nervoase și reduce inflamațiile cronice.

Acidul folic din roșii previne depresia și tulburările de somn, dispoziție și apetit.

Consumul de roșii a fost asociat cu sănătatea inimii, a ochilor, a pielii, a părului, a unghiilor și a țesuturilor conjunctive.

_____________________________________________________________________________________________________

Sursă: Medical News Today, Tomatoes: Health Benefits, Facts, Research: http://www.medicalnewstoday.com/articles/273031.php

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *