Clicky

Pateu din SEMINȚE crude de FLOAREA-SOARELUI și HRIȘCĂ

Această rețetă conține două tipuri de semințe foarte hrănitoare și sănătoase. Deși are aspectul unei cereale, hrișca este de fapt o sămânță.

Nutriționiștii o recomandă persoanelor cardiace și diabetice, datorită valorii sale nutriționale și terapeutice remarcabile.

Pateu de Semințe – Rețetă

Hrișca este o sursă bună de magneziu, cupru, mangan, fosfor și fibre. Adăugarea acestui aliment în dietă a fost asociată cu reducerea riscului de hipertensiune arterială și hipercolesterolemie.

În regiunile din China în care se consumă multă hrișcă (100 g pe zi), nivelurile colesterolului total și LDL sunt mult mai mici.

Beneficiile acestei semințe se datorează în mare parte conținutului de rutină – un flavonoid care cu efecte antioxidante și protectoare împotriva bolilor.

Flavonoidele previn formarea cheagurilor de sânge, hemoragiile și oxidarea colesterolului. Totodată, nutrienții din hrișcă ajută la controlul nivelului de zahăr din sânge.

_______________________________________________________________________________________________________

Pateu de semințe de floarea-soarelui și hrișcă

Acest pateu poate înlocui cu succes pateurile vegetale din comerț, care sunt pline de coloranți, agenți de îngroșare, potențatori de gust și alți aditivi dăunători sănătății.

Ingrediente

• 150 g de semințe
• 100 g de semințe de hrișcă
• 100 g de roșii uscate sau proaspete
• 1 lingură de ulei
• ½ ceapă uscată sau 1 fir de verde
• sare după gust
• pătrunjel, mărar, alte verdețuri

Preparare

De preferat ar fi să folosiți semințe de hrișcă crudă (de culoare alb-verzuie). Este mult mai bogată în nutrienți decât cea prăjită (de culoare maro).

Spălați hrișca în câteva ape, la fel și semințele. Lăsați-le apoi la înmuiat în apă (cât să le cuprindă), timp de 1-2 ore.

Mixați apoi hrișca, semințele și roșiile în robotul de bucătărie cu lama S, până obțineți o pastă omogenă. Adăugați apoi ceapa tocată mărunt și sarea. Decorați cu verdețuri proaspete tocate fin.

Acest pateu se poate servi pe pâine proaspătă sau uscată, pe crackers, lipie sau fâșii de legume crude (morcov, castraveți, ardei gras, dovlecel, roșii).

______________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Buckwheat: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=11

2. Esența de Sănătate: http://esentadesanatate.ro/?p=1514

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *