Clicky

Salată „terapeutică” de BROCCOLI și AVOCADO

Această salată demonstrează încă o dată că mâncărurile noastre pot fi medicamente și tonice pentru sănătate, dacă știm ce ingrediente să folosim.

Rețeta a fost publicată în cartea The Healthy Kitchen – Recipes for a Better Body, Life and Spirit, scrisă de dr. Andrew Weil și Rosie Daley.

Salată de Broccoli și Avocado

La prima vedere, combinația dintre broccoli și avocado pare reușită doar ca și culoare, însă veți vedea că și gustul și textura se potrivesc.

Salata rezultată este bogată în grăsimi bune (monesaturate), fibre, antioxidanți și fitochimicale cu efecte protectoare asupra organismului.

Avocado este unul din cele mai hrănitoare alimente de pe pământ. Studiile au arătat că persoanele care consumă des acest fruct sunt mai sănătoase.

Avocado conține foarte mult acid oleic, o grăsime regăsită în cantități mari și în uleiul de măsline. Acesta a fost asociat cu un risc mai mic de inflamații, cancer și boli cardiovasculare.

Broccoli previne cancerul și ajută la scăderea colesterolului (mai ales când este gătit ușor). Cei mai puternici compuși regăsiți în broccoli sunt: sulforafanul (cu efecte protectoare împotriva mai multor tipuri de cancere), indol-3-carbinol, carotenoidele (beta-caroten, luteină și zeaxantină), kaemferolul (previne bolile de inimă, inflamațiile, alergiile și cancerul) și quercetina (scade tensiunea arterială, reduce alergiile).

Doi antioxidanți pe care îi conține – luteina și zeaxantina reduc riscul bolilor de ochi asociate cu vârsta.

Salată de broccoli și avocado – rețetă

Ingrediente

• 1 căpățână de broccoli
• 1 avocado
• 2 linguri de ulei de măsline
• 2 linguri de suc de lămâie
• 1 lingură de muștar sau tahini

Preparare

Tăiați broccoli buchețele mici și spălați-le bine (folosiți inclusiv tulpinile). Gătiți-le la aburi sau fierbeți-le într-o cratiță câteva minute, până se înmoaie puțin (fragede-crocante), după una din aceste metode.

Scurgeți-le de apă și lăsați-le să se răcorească într-un bol încăpător.

Tăiați avocado în două, scoateți sâmburele, și tăiați pulpa pătrățele cu cuțitul apoi scoateți-le cu o lingură.

Adăugați cubulețele de avocado peste broccoli. Într-un bol separat, amestecați uleiul de măsline cu sucul de lămâie, muștarul și puțină sare, și turnați sosul obținut peste broccoli și avocado.

Amestecați ușor, până la omogenizare. Serviți salata ca atare, sau cu pătrunjel verde tocat pe deasupra, sau cu semințe de dovleac.

_______________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Andrew Weil, Broccoli Salad With Avocado: https://www.drweil.com/diet-nutrition/recipes/broccoli-salad-with-avocado/

2. Authority Nutrition, Broccoli 101: Nutrition Facts and Health Benefits: https://authoritynutrition.com/foods/broccoli/

3. Authority Nutrition, 12 Proven Health Benefits of Avocado: 12 Proven Health Benefits of Avocados

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *

    DESCARCA APLICATIA Android app on Google Play