Clicky

1/2 GREPFRUT pe zi vă poate ajută să SLĂBIȚI (studii)

Un studiu efectuat în anul 2006 la Clinica Scripps – Departament of Nutrition and Metabolic Research a arătat că grepfrutul și preparatele din grepfrut sunt utile în curele de slăbire.

Pentru acest studiu, au fost selectați 91 de pacienți obezi, care au fost împărțiți în mod aleatoriu în mai multe grupuri:

Grepfrut Pentru Slăbit

• grupul 1 a primit 207 ml de suc de mere și capsule placebo, de 3 ori pe zi, înainte de mesele principale
• grupul 2 a primit 207 ml de suc de mere și capsule cu grepfrut, de 3 ori pe zi, înainte de mesele principale
• grupul 3 a primit 237 ml de suc de grepfrut cu capsule placebo, de 3 ori pe zi, înainte de mesele principale
• grupul 4 a primit ½ grepfrut proaspăt cu capsule placebo, de 3 ori pe zi, înainte de mesele principale

Parametrii sindromului metabolic au fost măsurați la începutul și sfârșitul studiului, care a durat 12 săptămâni. La finele celor 12 săptămâni, grupul care a consumat grepfrut proaspăt a slăbit 1,6 kg. Grupul care a primit suc de grepfrut a slăbit 1,5 kg, iar grupul care a primit capsule cu grepfrut a slăbit 1,1 kg.

Cercetătorii au constatat de asemenea o reducere a nivelului de insulină la grupurile care au primit grepfrut. Grepfrutul proaspăt a îmbunătățit rezistența la insulină.

Aceste rezultate confirmă faptul că fructele proaspete, consumate ca atare, au cele mai mari beneficii. Sucurile de fructe sunt mai bogate în zahăr decât fructele în sine, și mai sărace în fibre. Or, fibrele au un rol important într-o cură de slăbire deoarece mențin sațietatea și previn creșterile bruște ale glucozei din sânge.

Autorii acestui studiu susțin că, deși mecanismele prin care ajută la pierderea în greutate sunt încă necunoscute, grepfrutul ar trebui inclus în dietele de slăbit, datorită efectelor sale asupra greutății corporale și a rezistenței la insulină.

Cercetătorii cred că grepfrutul ajută la pierderea în greutate prin faptul că reduce nivelurile de insulină, un hormon care reglează absorbția glucozei în corp. Nivelurile mari de insulină sunt asociate cu creșterea în greutate.

Un studiu mai recent, din 2012, realizat la Universitatea din Arizona – Department of Nutritional Sciences, a arătat că grepfrutul a produs o scădere modestă a greutății corporale, a circumferinței taliei și a tensiunii arteriale sistolice. Autorii acestui studiu susțin că grepfrutul trebuie evaluat în prevenția bolilor cardiovasculare și a obezității.

Surse articol:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16579728
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20094639
3. http://www.livestrong.com/article/310849-three-day-diet-and-grapefruit/

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *