Consumul unui MĂR înainte de masă poate ajuta la PIERDEREA în GREUTATE

Consumul de alimente care ne fac să ne simțim sătui mai repede și mai mult timp este foarte important pentru pierderea în greutate.

Potrivit studiilor, cele mai sățioase sunt alimentele bogate în proteine (care reduc nivelul de grelină – hormonul foamei, responsabil pentru stimularea apetitul), fibre și apă, precum și cele cu o densitate energetică redusă (care au multe fibre și apă, dar puține calorii).

Un Măr Pe Zi

Un Măr Pe Zi

Merele și perele sunt fructe cu o densitate energetică scăzută, adică au puține calorii. În plus, acestea sunt bogate în fibre, care promovează sațietatea după masă.

Fibrele încetinesc procesul de golire a stomacului și previn creșterile rapide și scăderile bruște ale zahărului din sânge, fapt care stimulează senzația de foame.

Consumul unui măr înainte de masă poate ajuta la pierderea în greutate și prin faptul că reduce aportul de calorii consumate și cantitatea de mâncare.

Un studiu publicat în Jurnalul Gastroenterology a arătat că pectina din mere încetinește digestia și oferă senzația de stomac plin. Participanții care au mâncat un măr pe zi s-au simțit mai plini și mai sătui. Mărul a redus aportul energetic de la masa de prânz cu 15%.

Cercetătorii brazilieni de la Universitatea de Stat din Rio de Janeiro sunt primii care au studiat impactul consumului de fructe înainte de masă asupra greutății corporale. Studiul lor a fost realizat pe 35 de femei supraponderale cu un nivel mare de colesterol, și a durat 12 săptămâni.

mar

Rezultatele, publicate în Jurnalul Nutrition au arătat că femeile care au consumat 300 de grame de mere sau pere pe zi (echivalentul a 3 fructe mici) au slăbit mai mult în cadrul unei diete hipocalorice.

Efortul de pierdere în greutate a fost de asemenea susținut de faptul că adaosul de fructe a dus la consumul unei cantități mai mici de calorii.

Acest studiu a demonstrat că fructele produc modificări importante la nivelul greutății corporale și a profilului metabolic.

Merele se pot tăia cubulețe sau se pot rade și adăuga în salate, în bolul cu cereale (în special cu fulgi de ovăz), sau în diferite deserturi sau rețete crude. Se pot asocia cu alte alimente care dau sațietate, precum ovăz, nuci sau quinoa.

Și portocalele sunt clasate pe primele locuri în topul alimentelor cu un indice de sațietate mare.

Surse articol:
1. http://www.prnewswire.com/news-releases/eating-apples-pears-before-each-meal-increases-weight-loss-in-women-brazilian-researchers-report-70843007.html
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2664987/
3. vhttp://time.com/9973/the-10-most-filling-foods-for-weight-loss/
4. http://www.livestrong.com/article/472039-green-apples-weight-loss/

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    Răspunde corect la următoare operație aritmetică *